با عرض سلام و خسته نباشید
1.آیا دانستن مسائل جنسی و احکام آن پیش از ازدواج مشکل دارد؟اگر مشکل دارد بگویید پس چطور آنها را یادبگیریم.لطفا نگویید که اگر بدون شهوت باشد عیب ندارد چون هر چه قدر هم سعی کنی نمی شود.
2.آیا نعوظ پیدا کردن آلت تناسلی صرفا به خاطر فکر یا دیگر عوامل حرام است؟
3.من تقریبا هیچ از طرق نزدیکی در روابط زناشویی را نمی دانم،برای یادگیری کی و چطور اقدام کنم؟
4.آیا خواندن مطلبی که باعث نعوظ شود حرام است؟

پرسش 1:
چند سوال
شرح : با عرض سلام و خسته نباشيد 1.آيا دانستن مسائل جنسي و احکام آن پيش از ازدواج مشکل دارد؟اگر مشکل دارد بگوييد پس چطور آنها را ياد بگيريم.لطفا نگوييد که اگر بدون شهوت باشد، عيب ندارد. چون هر چه قدر هم سعي کني نمي شود.
پاسخ:
با سلام و تشکر به خاطر ارتباطتان با اين مرکز
دانستن و ياد گيري مسايل جنسي پيش از ازدواج به خودي خود اشکال ندارد و دانستن احکام شرعي آن بسيار خوب است ؛ ولي اگر براي ياد گيري نياز به نگاه کردن به فيلم و عکس زنان عريان و نيمه عريان باشد - که سبب تحريک انسان مي شود و غالبا از روي شهوت هم نگاه مي گردد ، يعني در هنگام ديدن آن ها انسان تحريک مي شود، و زمينه گناهان را فراهم مي کند- جايز نمي باشد. (1)
پي نوشت:
1. آية الله خامنه اي، استفتائات، سؤال 1201 و 1188.

پرسش 2:
آيا نعوظ پيدا کردن آلت تناسلي صرفا به خاطر فکر يا ديگر عوامل حرام است؟
پاسخ:

نعوظ و تحريک شهوت گاهي خود بخود و به صورت طبيعي و يا به خاطر خطورات ذهني است؛ در اين گونه موارد چون قصد و غرض و تعمدي در کار نيست، اشکالي ندارد؛ ولي تحريک کردن شهوت با فکر کردن به مسائل شهوت انگيز بنا بر احتياط گناه است . اگر در اثر فکر کردن به اين گونه مسايل از انسان مني خارج شود ، خودارضايي محسوب مي شود. (1)
فکر و انديشه در رابطه با اين گونه مسايل، پاکى و صفاى قلب را از بين مى برد و کم کم انسان را به ارتکاب گناه وا مى دارد. امير المومنين (ع) فرمود: «خوض النّاس فى شى‏ءٍ مقدّمة الکائن؛ (2) فرو رفتن و تفکّر در مورد چيزى، سرآغاز وجود و پيدايش آن چيز است».
از اين رو حضرت مسيح به پيروان خود فرمود: «موسى بن عمران به شما دستور داد زنا نکنيد، اما من به شما سفارش مى کنم : فکر زنا را هم نکنيد! زيرا کسى که به زنا بينديشد، مانند کسى است که در اتاق زيبا و رنگ آميزى شده‏اى، آتش روشن کند. در اين صورت هر چند ممکن است خانه در آتش نسوزد، لکن دست کم دودش آن را سياه و خراب مى کند». (3)

پى نوشت‏ها:
1. آية الله خامنه اي، استفتا آت، سوال791.
2. غررالحکم، ج3، ص451.
3. بحارالانوار، ج 14، ص331 .

پرسش 3:
من تقريبا هيچ از طرق نزديکي در روابط زناشويي را نمي دانم،براي يادگيري کي و چطور اقدام کنم؟
پاسخ:

روش هاي نزديکي فرمول پيچيده فيزيک و شيمي نيست که شما برادر گرامي از هم اکنون نگران دانستن يا ندانستن آن باشيد . روش هاي نزديکي بسيار ساده و قابل فهم است و نياز به آموزش خاصي ندارد.
هر گونه آشنايي پيش از موعد با اين روش ها چيزي جز اشتغال ذهني بي دليل به همراه ندارد و ما روان شناسان توصيه مي کنيم تا قبل از عقد رسمي از ورود ذهني يا عيني به اين مسائل پرهيز شود . بديهي است بعد از عقد رسمي شما روزها و ماه ها فرصت خواهيد داشت که با اين مسائل آشنايي پيدا کنيد.
سر تا ته اين روش ها را مي توان در 10 سطر و حداکثر در 10 دقيقه آموزش داد . البته بسيار از افراد بدون کوچک ترين آموزش به صورت فطري هم به اين مهم دست يافته اند.
در دوران عقد که شما موضوع خارجي (همسر) براي ارضاء نسبي يا کامل داريد ، مي توانيد با يک مطالعه سطحي به همه اين روش ها آگاهي يابيد.
مضافاً بر اين که در زمان آزمايش خون کلاس هاي اجباري براي آشنايي با مسائل جنسي و بهداشت و پيشگيري از بارداري وجود دارد.
تا اين جاي کار روشن شد که شما نه تنها هيچ چيزي از دست نداده ايد؛ بلکه به خاطر برخي ناآگاهي ها به بسياري از چيزها از جمله آرامش ذهني و پاکدامني دست يافته ايد.
آسوده باشيد و جاي تمرکز بي مورد بر دانستن يا ندانستن روش هاي نزديکي بر تهيه مقدمات اوليه ازدواج تمرکز نماييد.

پرسش 4:
يا خواندن مطلبي که باعث نعوظ شود حرام است؟
پاسخ:

با خواندن مطلبي اگر به طور ناخود آگاه و بدون قصد شهوت ، خود بخود نعوظ ايجاد شود ،اشکالي ندارد ؛ ولي اگر به قصد تحريک شهوت و به طور عمدي مطالبي شهوي بخوانيد تا نعوظ حاصل شود ، جايز نيست. (1)
پي نوشت ها:
1 . آية الله خامنه اي، استفتائات، س791. و سوال از دفتر رهبري .