با سلام
الان مدت زیادی است که فارغ التحصیل شده ام و هرچه می گردم کاری پیدا نمی کنم یکی از دوستان گفته که سوره یوسف (ع) را بر روی کاغذ نوشته و شب هنگام در کوچه یا جای دیگر میان شکاف دیوار بگذارم خیلی زود کار پیدا می کنم اکنون می خواهم بدانم اگر این کار را کنم گناه ندارد و به خشم الهی گرفتار نمی شوم؟ و آیا این حرف واقعیت دارد یا خیر ؟

پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از اعتماد و ارتباط تان.

در کتاب: البرهان فی تفسیر القرآن، از سید هاشم بحرانی که محدث و اخباری بوده است، به نقل از کتاب (خواص القرآن) که خطی است و ما در مورد نویسنده آن اطلاعی نداریم، در مورد خواص سوره یوسف (ع) از قول امام صادق (ع) آمده است:
هر کس آن سوره را بنویسد و سه روز آن را در منزلش نگه دارد و بعد از سه روز آن نوشته را در پای دیواری از دیوارهای خانه دفن کند، بدون این که متوجه شود، فرستاده سلطان و حاکم او را به خدمت گیرد و به اذن خدای تعالی حوائج او را برآورده سازد. و بهتر آن است که آن را نوشته و نوشته را شسته و آبش را بنوشد تا خدا رزق او را به آسانی برساند و برایش ثوابی مقرر فرماید. (1)
گر چه سند این حدیث ذکر نشده و نمی توان راجع به آن قضاوت کرد، ولی عمل به این احادیث حتی اگر از معصوم هم صادر نشده باشد، چون عمل کننده به عنوان دستور معصوم بدان عمل می کند، امید است مفید بوده و نتیجه بخش باشد.
در هر حال انجام این کار گناه و حرام نیست که به خشم خدا گرفتار شوید و نمی توان مضمون آن را وعده ایی قطعی و تخلف ناپذیر شمرد؛ ولی عمل بدان به امید نتیجه بخش بودن، منعی ندارد و امید است نتیجه بگیرید.
پی نوشت ها:
1. و من (خواص القرآن)[ مخطوط] في سورة يوسف: قال الصادق (عليه السلام): «من كتبها و جعلها في منزله ثلاثة أيام و أخرجها منه إلى جدار من جدران من خارج البيت و دفنها «1» لم يشعر إلا و رسول السلطان يدعوه إلى خدمته، و يصرفه إلى حوائجه بإذن الله تعالى. و أحسن من هذا كله أن يكتبها و يشربها يسهل الله له الرزق، و يجعل له الحظ بإذن الله تعالى». (البرهان،ج3،ص154)