پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

پرسشگر گرامي باسلام و تشکر .
کار زن از يک سو خيانت به همسرش مي باشد، از سويي ديگر يکي از گناهان بزرگ است .
گناهي براي زن شوهر دار بدتر از اين نيست که با غير شوهر در ارتباط باشد . ارتباط زن شوهر دار با مرد نامحرم از گناهاني است که حتماً‌ مورد غضب خداوند است . علاوه بر شرع از نظر عرف تمام جوامع بشري نيز خيانت محسوب مي‌شود . مورد نفرت مردم است . انسان هاي عاقل از چنين افرادي بيزارند.
اين رابطه خشم و غضب الهي را به دنبال دارد، گر چه صبر خدا زياد است ، لکن اگر مهلتي که خدا براي بازگشت و توبه قرار داده ،به موقع استفاده نشود ، چه بسا ممکن است خداوند زمينه رسوائي و ذلت آن ها را در دنيا فراهم کند.
رابطه نامشروع چه منجر به آميزش با زن شوهر دار بشود يا نشود ،حرام است .افزون بر کيفر در دنيا، خداوند وعده عذاب در قيامت را به
گناهکاران داده است .پس زن بايد هرچه زودتر توبه کند . در پيشگاه پروردگار استغفار نمايد .با تحول روحي واقعي از کار خويش پشيمان شود . خويش را به خاطر نافرماني خدا و انجام اين گناه بزرگ مورد ملامت و سرزنش قرار دهد .
توبه از گناه اين است که تصميم بگيريد ديگر گناه را انجام ندهيد .از عمل انجام شده پشيمان باشيد و استغفار بکنيد . به فضل و کرم خدا اميدوار باشيد .
در قرآن آمده است : يا ايّها الّذين آمنوا توبوا الى اللّه توبه نصوحاً عسى ربّكم أن يكفّر عنكم سيّئاتكم و يُدخلكم جنات ٍتجرى من تحتها الانهار;(1)
اى كسانى كه ايمان آورده ايد! توبه كنيد, توبه خالصى . اميد است با اين كار پروردگارتان گناهان تان را ببخشد . شما را در باغ هايى از بهشت كه نهرها از زير درختانش جارى است , وارد كند.
نخستين گام براى پاک شدن و نجات از عذاب و جهنمي که زن براي خود تهيه ديده ، توبه از گناه است ; توبه اى كه از هر نظر خالص و محرّك آن فرمان خدا و ترس از عذاب جهنم باشد, كه براى هميشه انسان را از معصيت جدا كند و بازگشتى در آن رخ ندهد.
حقيقت توبه ندامت و پشيمانى از گناه است , ولى چه بسا افرادى توبه مى كنند, اما دوباره به گناه آلوده مى شوند.خداوند در .اين آيه تأكيد دارد که توبه بايد خالصانه (نصوح ) باشد. تاپروردگارتان گناهان تان را ببخشد و شما را در باغ هايى از بهشت كه نهرها از زير درختانش جارى است ،جاي دهد. معاذبن جبل از پيامبر(ص) سؤال كرد که منظور از توبه نصوح در اين آيه چيست ؟ حضرت در پاسخ فرمود:
أن يتوب التائب ثمّ لا يرجع فى ذنب كما لا يعود اللبن الى الضرع (2)
توبه كننده به هيچ وجه به گناه باز نگردد, همان طور كه شير به پستان بازنمى گردد.
اين تعبير لطيف بيانگر اين واقعيت است كه توبه نصوح چنان انقلابى در انسان ايجاد مى كند كه راه بازگشت به گذشته را به كلّى مى بندد, همان گونه كه بازگشت شير دوشيده شده به پستان غير ممكن است .(3)
پي نوشتها :
1.تحريم (66 )آيه 8.
2.تفسير نمونه , ج 24 ،ص 290، به نقل از مجمع البيان , ج 10 ،ص 318.
3.تفسير نمونه , ج 24 ،ص 289 ،با تلخيص .