از سوی بخش پشتیبانی علمی مرکز برگزار شد:
در این نشست علمی توضیحاتی راجع به بازار فارکس و نوع پاسخ به سوالات مرتبط با این موضوع بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، در نشستی علمی با حضور جمعی از کارشناسان بخش احکام، حجت الاسلام والمسلمین عبادی بازار فارکس و انواع آن را ارائه داد.

وی در ابتدا با تعریف فارکس که بازاری است که در آن ارزهای مختلف (ریال، دلار، یورو، پوند، ین و ...) معامله می شوند و در این بازار یک ارز را توسط ارز دیگری معامله می کنند، افزود: اگر کسی که قصد معامله دارد اگر به این نتیجه برسد که ارزش ارزی در حال افزایش است آن ارز را خریداری می کند و هنگامی که ارزش آن افزایش یافت به فروش آن می پردازد و یا ارز گران را فروخته و پس از ارزان شدن مجدداً خریداری می کند و از این راه سود می برد.

وی با اشاره به انواع بازار که شامل بازار واقعی و بازار مجازی می باشد به انواع بازار سرمایه اشاره کرد و انواع چهارگانه آن را اینطور برشمرد: یک، بازار اوراق بهادار که سهام شرکت ها در این بازار خرید و فروش می شود؛ دو، بازار کالا که سهام کالا خرید و فروش می شود؛ سه، بازار انرژی و چهار، بازار ارز که بازار خرید و فروش ارز است(فارکس) و در حال حاضر در کشور ما بازار ارز نداریم.

در این جلسه دو ساعته ابعاد مختلف این بازار و نوع پاسخ به سوالات در این زمینه بحث و بررسی شد.

ذکر این نکته لازم است که نشست های علمی در بخش پشتیبانی علمی با توجه به گروه های تخصصی پاسخگویی در زمینه های مهارتی و آینده پژوهی سوالات به طور پیوسته با حضور اساتید مبرز در مرکز ملی پاسخگویی برگزار می شود.