به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی، دوره مقدماتی «مهارت های پاسخگویی دینی» با همکاری مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی برگزار شد.

این دوره با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم «نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز و رئیس حوزه های علمیه استان»، آیت الله سید احمد خاتمی «عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم»، حجت الاسلام والمسلمین علی مخدوم «رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی» و حجت الاسلام والمسلمین روشن تن «مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی» در تبریز برگزار شد.

در این مراسم، آیت الله خاتمی با اشاره به اهمیت پاسخگویی دینی، اظهار داشت: با توجه به تجارب و تخصص ویژه مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در این زمینه، برگزاری این دوره ها اقدامی شایسته و لازم است.

وی گفت: عدم ورود بی مقدمه به پاسخگویی، وجود عنصر حق جویی و حق‌پذیری در سؤال کننده و پاسخگو در سطحی شایسته و عدم سیاسی و جناحی شدن پرسش و پاسخ سه موضوع مهمی است که باید در پاسخگویی در نظر داشت.

در این دوره، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تشکر و قدردانی از طراحان و برگزارکنندگان این دوره، به شایستگی ها و استعدادهای علمی و تبلیغی بانوان طلبه اشاره و تصریح کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت قریب به ۲۰۰۰ طلبه خواهر در استان و اشتیاق و استعداد بسیاری از این دانش آموختگان، بتوان بخش مهمی از سؤالات بانوان استان را پاسخ گفت.

شایان ذکر است این دوره پیرو توافق اداره کل دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور با مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با هدف توانمندسازی خواهران دانش آموخته سطوح ۳ و ۴ طراحی و در این مرحله، برای گروه اول از اساتید و مبلغان فعال حوزه های خواهران استان به مدت سه روز اجرا شد.