نشانه های جنابت

 اگردرماه مبارک رمضان بااطلاع ویابدون اطلاع براثردیدن صحنه های شهوت انگیزویاگفتگوبانامحرم منی خارج شود چه حکمی داردآیاحکم جنابت است وروزه باطل میشود ویالباس نجس است ونمازخواندن اشکال دارد. 

در صورتي که واقعا مني خارج شود، جنب مي شود . مني نجس است و لباس را نجس مي کند.
اگر خارج شدن مني عمدا باشد ،يعني ديدن صحنه هاي شهوت انگيز را با قصد خارج شدن مني ادامه دهد تا مني خارج شود، يا عادت اش اين باشد که با ديدن صحنه هاي شهوت انگيز مني خارج مي شود، در اين صورت هم روزه باطل است و هم کفاره دارد.
اما اگر قصد خارج شدن مني را نداشته باشد و عادت او هم چنين نباشد که با ديدن صحنه هاي تحريک کننده مني خارج مي شود ،ولي بي اختيار مني خارج شود ، روزه صحيح است، هرچند به خاطر ديدن صحنه هاي شهوت انگيز مرتکب حرام شده است اما روزه باطل نمي شود.
اگر شک کند که رطوبتي که خارج شده است مني است يانه؟ چنانچه نشانه هاي خارج شدن مني را نداشته باشد ،حکم مني را ندارد . بدن و لباس را هم نجس نمي کند . روزه هم باطل نمي شود.
نشانه هاي خروج مني در مرداني که مريض نيستند، سه تا است:
1- با جستن و پرش خارج مي شود.
2- همراه با لذت و شهوت خارج مي شود.
3- بعد از بيرون آمدن آن، بدن سست شود. اگر رطوبتي خارج شود و شک کند که مني است يانه؟ و هيچ يك از اين سه نشانه يا بعضى را نداشته باشد، حكم منى را ندارد، غسل هم ندارد و لباس و بدن را هم نجس نمي کند و وضو را هم باطل نمي کند(1)
پي نوشت:
لطفا هرگاه سوال شرعي مي پرسيد ،نام مرجع تقليد خود را ذکر کنيد تا بر اساس نظر مرجع شما پاسخ بدهيم .
1.توضيح المسائل مراجع ، ج1، مسأله 1589 و 1595و 346.