سؤال111: شیعیان معتقدند كه اصحاب، درستكار و عادل نیستند، ولی در كتابهای شیعه روایاتی می بینیم كه بر عدالت صحابه دلالت می كند

سؤال111
شیعیان معتقدند كه اصحاب، درستكار و عادل نیستند، ولی در كتابهای شیعه روایاتی می بینیم كه بر عدالت صحابه دلالت می كند از آن جمله از پیامبر روایت می كنند كه در حجة الوداع فرمود:‌ «نضر الله عبداً سمع مقالتی فوعاها ثم بلغها الی من لم یسمعها»(خداوند تر و تازه نماید بنده ای را كه سخن مرا شنید و آن را حفظ كرد و سپس به كسی كه آن را نشنیده رساند).
پاسخ
اوّلاً: اگر واقعاً شیعه این روایات را در كتابهای خود دارند كه بر عدالت صحابه دلالت می كند، پس چرا شیعه را متهم به اعتقاد به ارتداد صحابه می نمایید؟
ثانیاً: افزون بر آن این روایت كوچكترین دلالتی بر عدالت صحابه ندارد، بلكه این قانون عمومی برای همۀ مسلمانان جهان است كه سخن حقی را كه شنیدند باید به دیگران منتقل كنند، و در حقیقت، دعوت به این است كه سراغ علم و دانش بروند، آن هم دانشهای دینی و احادیث نبوی و آن را به دیگران تا روز قیامت برسانند، این چه ارتباطی به عدالت صحابه دارد.