اینترنت و موبایل

در مورد بسر هایی که در سن بلوغ هستند 15 یا 16 سال و استفاده از اینترنت توضیح دهید اگر متوجه شویم عکس های نامتعارف سرچ می کند و تمایل به دیدن عکس زنان و روابط جنسی دارد چگونه باید به او بفهمانیم که ما از کار وی مطلع هستیم و از اینکار او را نهی کنیم با توجه به اینکه اینترنت در دسترسش نیست و مواقعی که به خانه خواهرش می رود استفاده می کند.چون بسر موجه و سر به راهی بوده والدینش نیز باور ندارند لطفا راهنمایی کنید و ایمیل مخفی بماند.با تشکر

اينترنت محصول علمى و فنى بشر است و مانند هر ابزار ديگرى، مى‏تواند كاربردهاى مثبت يا منفى داشته باشد. آنچه مهم است، بالابردن كاركرد مثبت در ابعاد مختلف و جلوگيرى از آثار منفى اين رسانه مهم جهانى است. به يقين ما براى دستيابى به توسعه‏اى سريع و همه جانبه و ايجاد تمدنّ اسلامى و عقب نماندن از قافله علم و تمدنّ بشرى، نيازمند استفاده از تكنولوژى و فن آورى‏هاى پيشرفته هستيم. كه يكى از مهم ترين آن ها، شبكه جهانى اينترنت است كه در همه زمينه‏هاى علمى، تحقيقى، هنرى، سياسى، تاريخى و مذهبى مى‏توان از آن بهره برد. با اين حال، مراكزى كه اكنون از طريق اينترنت، اطلاعات غير علمى و غير انسانى را در جهت يكسان‏ سازى فرهنگى جهان و مسلّط نمودن فرهنگ منحط غربى و محو ساير فرهنگ‏ها و براى تحقق دهكده جهانى به رهبرى آمريكا ارائه مى‏نمايند، صدها برابر مراكزى است كه اطلاعات مفيد و علمى و فنى ارائه مى‏كنند. با این هجمه تبلیغاتی پدر و مادرها خیلی باید مواظب باشند که جوانان از این رسانه جهانی استفاده درست بکنند. جوان در دوران بلوغ به این مسایل حساس می شود و اگر پدر و مادر متوجه این مسئله نشوند، دچار انحراف اخلاقی می شود.
در هر حال برای حل مشکل راهکارهای زیر را بکار ببند:
1. طوری برخورد نکنید که ایشان متوجه شود که شما از کارهای او اطلاع دارید.
2. مهم ترین چیز در ترک یک عادت از بین بردن زمینه های آن است. بنا بر این تا مدتی زمینه استفاده از اینترنت را از او بگیرید و اگر در منزل خواهر یا فامیل های دیگر از اینترنت استفاده می کند، رفت و آمد به منزل آن ها را کم کنید و به فامیل های خود بگویید که به بهانه های مختلف اجازه استفاده را به ایشان ندهد.
3. طریقه صحیح استفاده از اینترنت را به او یاد دهید و آسیب های فراوان اینترنت را به او گوشزد کنید.
4. در مورد دوستانش تحقیق کنید و اگر دوستانی دارد که او را به این کارها تشویق می کند، با بدست آوردن رگ خوابش با او صحبت کنید تا رفت و آمد خود را با آن ها کم کند و به تدریج قطع کند.
5. نکته پایانی این که در تمام این مراحل با زبان نرم با او صحبت کنید.
موفق باشید.