پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

من و همسرم یکدیگر را دوست داریم و 4 سال است با هم رابطه جنسی داریم اما من در این مدت ارضا نشده ام ؟چرا؟

آیا اندازه آلت تناسلی همسرم که 9 سانت می باشد در این موضوع دخیل می باشد،لطفا در این خصوص راهنمایی کامل بفرمایید

بطور قطع، اطلاعات ناکافی شما و محدودیت در پاسخگویی ما، مانع شکل گیری یک راهنمایی کامل و همه جانبه است. بنابراین در این پاسخ سعی می کنیم با ارائه راهکارها و در نهایت معرفی متخصصین مربوطه، تا حدودی به مشکل شما بپردازیم. لطفا در ادامه به نکات ذیل توجه فرمائید:
1. قبل از هر چیز، ذکر این نکته اهمیت دارد که بدانیم، منظور شما از ارضا نشدن چیست؟ پس با یک بازبینی کامل و مطالعه منابع مرتبط و معتبر، مطمئن شوید که در این رابطه دچار خطای برداشت نشده اید. زیرا ممکن است صرفا انتظارات و تصورات غلط، موجب شکل گیری این تصور شده که شما در این مدت چهار سال ارضاء نشده اید. علاوه بر اینکه با این بررسی، به مشکلات جنسی احتمالی خود یا همسرتان پی خواهید برد. البته اگر سوال خود را با یک تاریخچه مختصر از مشکلات جنسی احتمالی گذشته خود یا همسرتان، بیان می کردید، در همین پاسخ، جواب کامل خود را دریافت می نمودید.
2. خواسته‌هاي خود را به هم بگوييد. شما بايد بتوانيد درباره‌ي مسائل جنسي، به راحتي با هم سخن بگوييد. مساله ارضاء نشدن را به همسرتان اطلاع دهید و از او بخواهید تا می تواند انزال خود را به تاخیر بیندازد. اغلب زوج‌ها در بيان مناسب خواسته‌هاي جنسي خود مشكل دارند. آنان به طور معمول درباره‌ي اين موضوع چيزي نمي‌گويند، يا به شيوه‌ي منفي آن را بيان مي‌كنند كه خود راه گفت و گو را مي‌بندد. براي مثال، فرض بگيريد زن دوست دارد همسرش پيش از آن كه عمل جنسي آغاز شود، مدت بيشتري را به بوسيدن و نوازش كردن او اختصاص دهد. زن باید بگويد:
"من فكر مي كنم پيش از اين كه به عمل جنسي بپردازيم، بهتر است زمان بيشتري را به بوسيدن و نوازش كردن اختصاص دهيم." ( چنانچه همسرتان دچار زود انزالی است، در نامه بعد بفرمایید تا به ایشان هم راهکار ارائه گردد).
3. زن و مرد باید تکنیک های یک جماع موفق را یاد بگیرند. مثلا در روایت داریم که مانند حیوانات با هم نزدیکی نکنید ( منظور زود انجام دادن عمل نزدیکی و جدا شدن از هم است )، بلکه قبل از آمیزش، زن و مرد با هم ملاعبه و بازی کنند و تا می توانند شهوت یکدیگر را تحریک نمایند.
4. زن از همسرش بخواهد قبل از دخول، با استفاده از دست یا اعضای دیگر، شهوتش را تا نزدیکی ارگاسم تحریک کند و بعد از آن عمل دخول انجام شود.
5. قرار داد جنسي بنويسيد و از آن پيروي كنيد. شما و همسرتان گفت‌وگو هاي مثبتي درباره خواسته‌هاي جنسي خود داريد و خود را نسبت به خواسته‌هاي يكديگر متعهد مي‌دانيد. پس قراردادي در اين زمينه داشته باشيد. پس از يك ماه، درباره‌ي نتيجه قرارداد با هم سخن بگوييد؛ اين كه، كدام تجربه‌ها لذت بخش‌تر بودند، كدام كارها بهتر جواب دادند و كدام كارها نتيجه‌اي نداشتند. سپس مي‌توانيد نسبت به توسعه بخشيدن توافق‌هاي اوليه يا اصلاح آن‌ها تصميم بگيريد. البته شايد لازم باشد براي كسي كه به بندهايي از قرار داد عمل نكرده است، جریمه هایی در نظر بگیرید.
6. اگر باز هم زن ارضا نشد و همسرش ارضا شد، از او بخواهد تا ارضای کامل از او جدا نشود و به هرطریقی که می تواند زن را به ارگاسم برساند. بدانید اگر عمل استمنا زن به وسیله شوهر انجام شود گناه نیست.
7. به همسر خود بفهمانيد که رابطه جنسي با او سبب آرامش او مي شود و مي خواهيد با اين عمل، عشق و محبت خود را بيشتر به او ثابت کنيد و هدف، فقط ارضاء جنسي-جسمي نيست، بلکه روح معنوي شما نيز با اين عمل ارضاء مي شود .
8. بايد توجه داشته باشيد که به ارگاسم نرسيدن خانم ها می تواند به دليل بی علاقگی، اضطراب و شرايط روحی نامناسب و مقاربت به روش نادرست باشد.
9. همچنین كار و تلاش بدني یا فكري بيش از حد، سبب فرسايش قواي جسماني و پيري زودرس و كاهش توان جنسي مي‌گردد. بنابراين اگر در شبانه روز كار و تلاش زيادي داريد، سعي كنيد با برنامه ريزي آنها را تعديل كرده و يا از همسر خود كمك بگيريد.
10. طول معمول آلت تناسلی در زمان تحریک کامل بین 11 تا 15 سانتیمتر است. نیز اختلال در نزدیکی زمانی پیش می آید که طول آلت پس از تحریک کامل کم تر از 5 سانتیمتر باشد. زمانی که عضلات آلت تناسلی زن بتواند آلت مرد را در بر بگیرد، دیگر مشکل طول وجود نخواهد داشت. در حالت عادی نمی توان طول آلت تناسلی را پس از تحریک پیش بینی کرد، چرا که ممکن است آلتی کوتاه تر بیش تر تحریک شود و بسیار بزرگ تر شود.
11. روش هایی برای بزرگ کردن آلت تناسلی مورد استفاده در اکثر جهان است، که شامل، تمرین های کششی، پمپ های مکنده و جراحی است که از بین این سه روش، تنها روش جراحی مورد تایید علمی است. بنابراین بزرگ کردن آلت تناسلی بیش تر یک سراب روانی است تا واقعیت. به رغم تاکید کتاب های مختلف بر این نکته که اندازه آلت مهم نیست و نیز اینکه زنان به خاطر اندازه آلت جذب مردان نمی شوند، متاسفانه در مواردی این تفکرات ادامه پیدا می کند. بهترین راهکار این است کسانی که دوست دارند آلت بزرگ تری داشته باشند، با مطالعه بیش تر در مورد ساختار فیزیولوژیک و جنسی زنان، روش های عشق ورزی، هم آغوشی و نوازش را یاد بگیرند، تا در طول رابطه، هم خودشان از رابطه احساس رضایت بکنند و هم همسرشان را ارضا نمایند، تا از این طریق بتوانند بر حس عدم اعتماد به نفس شان چیره آیند.
اگر با وجود مطالب بالا هنوز فکر می کنید بهتر است با متخصص این امر مشاوره کنید، بهتر است در این زمینه به متخصص کلیه و مجاری ادراری(اورولوژیست) شهرتان مراجعه نمایید و از اقدامات سرخود و نسنجیده، به شدت پرهیز نمایید.