پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.
اشك ريختن شما ارزشمند است و مي توانيد ...

جاري شدن اشك به علت غليان احساسات لطيف انساني است و اشك انواعي دارد و هر كدام، علتي.

شايد شما وقتي قرآن مي خوانيد، احساس مي كنيد داريد خطاب خدا را مي شنويد و از اين كه اين توفيق نصيبتان شده كه آيات خدا را تلاوت مي كنيد و مي شنويد، بر سر شوق آمده و اشك شوق مي ريزيد.

اگر اين گونه باشد، اين اشك ريختن بسيار ارزشمند است.

شايد وقتي آيات را مي خوانيد از اين كه ترجمه و معنا و مفهوم آيات را نمي دانيد ناراحت مي شويد و اشك حسرت مي ريزيد. اگر اين گونه باشد، باز هم اشك با ارزشي است.

و شايد هاي ديگر. در هر حال اين اشك ريختن شما ارزشمند است و مي توانيد با پررنگ كردن وجه معرفتي كه باعث ريزش اشك شده، خود را در مسير كمال به جلو ببريد.

قرآن هم راجع به گروهي مي فرمايد:

وَ إِذا سَمِعُوا ما أُنْزِلَ إِلَي الرَّسُولِ تَري‏ أَعْيُنَهُمْ تَفيضُ مِنَ الدَّمْعِ مِمَّا عَرَفُوا مِنَ الْحَقِّ يَقُولُونَ رَبَّنا آمَنَّا فَاكْتُبْنا مَعَ الشَّاهِدينَ (1)

و هر زمان آياتي را كه بر پيامبر (اسلام) نازل شده بشنوند، چشمهاي آنها را مي‏بيني كه (از شوق،) اشك مي‏ريزد، بخاطر حقيقتي كه دريافته‏اند آنها مي‏گويند:«پروردگارا! ايمان آورديم پس ما را با گواهان (و شاهدان حق، در زمره ياران محمد) بنويس!

پي نوشت ها:

1. مائده آيه 83