پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

با سلام پسری 21 ساله هستم که مشکل ترانس سکشوال دارم دکتر هم تغییر جنسیتو برام تشخیص داده اما هم اینکه خانواده ام با این کار مخالفن و هم اینکه هزینه عمل داخل ایران هم 5 میلیونه و من هیچ پولی ندارم و از طرفی چون خدا کمکم نمیکنه دارم به خلاف کشیده میشم تموم فکرم این شده که یا با خود فروشی یا از راه دزدی و خلافای دیگه خرج عملو در بیارم یا اینکه با خودکشی خودمو از این وضعیت نجات بدم اصلا از نظر شرعی باید چه کنم برم دنبال جنسیت حقیقی خودم یا تسلیم خانواده بشوم خواهش میکنم بهم کمک کنید دارم داغون میشم با تشکر

تغییر جنسیت ( یا ترانس سکشوآلیسم یا اختلال هویت جنسی ) اگر مستلزم کار حرام و ترتب مفسده ای ( مثلا مانند نگاه به بدن نامحرم ) نباشد جایز است و اشکالی ندارد . ( 1 ) این مرکز به اصل تغییر جنسیت از نگاه دینی مبادرت به پاسخ نموده و هیچ کمک های مالی در اختیار ندارد تا به شما کمک مالی کند ، ارتکاب کار خلاف یا خود فروشی یا خودکشی افزون بر حرمتش مشکل شما را درمان نمی کند . در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید با شماره تلفن ( 09640 ) بخش مشاوره مشکلتان را مطرح کنید تا با راهنمائی های مشاورین مجرب بر مشکلاتتان فائق آئید .
پی نوشت :
1 . امام خمینی ،تحریر الوسیله ، ج 2 ، ص626 ؛ آیت الله خامنه ای ، استفتاآت ، ص283 ، سؤال 1278 .