سلام
من دوباره مزاحمتون شدم .من قبلا در مورد تشخیص خون از شما پرسیدم که لینک سوالم این بودش:
http://www.pasokhgoo.ir/node/25792
مشکل من هنوز حل نشده چون حس می کنم جوابمو نگرفتم شما گفتید خون با شستن می ره .من وقتی جایی از بدنم خون می آید در مرحله اول در شستنش مشکلی ندارم چون راحت ویا با تعداد دست کشیدن می رود و اگر مدتی گذشته باشد و خشک شده باشد مقداری بیشتر نیاز به دست کشیدن دارد و می رود.
اما مشکل من وقتی شروع میشود که وقتی شسته میشود و در حال بهبود است موادی روی زخم را پر می کند که همانطور که گفته بعضی اوقات ارتقاع بیشنری میگیرد و بسته به مقدار زخم ممکن است بزرگ ویا کوچک باشد.یک سوالی که برایم پیش می آید این است که چطور تشخیص دهم این خشکه ها و یا سله های روی زخم خون است یا مخلوط باخون و یا پاک است؟
اینکه گفته می شود اگر این خشکه ها خون است با شستن می رود چقدر باید شست چون بعضی ها با شستن معمولی از بین می روند و بعضی ها با شستن زیاد ؟و یا با فشار خیلی زیاد و ناخن زدن؟آیا هرگاه این خشکه ها و سله ها با شستن به هر یک از حالات شستشو که در بالا گفتم ازبین برود خون است؟و آِا اگر روی این خشکه ها و سله ها دستمال کاغذی تر بزنیم اگر خون و یا مخلوط با خون باشد باید رنگ قرمز خون باشد تا بگوییم خون است؟
لطفا به طریقی به من یاد بدهید چطور تشخیص بدم؟
ببخشید در مورد دیگران و یا کودکانی که می بینم خشکه ها و سله های روی بدنشان است تکلیف چیست اگر شبیه خشکه های خودم بوده که از بین رفته وآنها بی خیال آن را به همه جا وقتی تر است می مالند نجس است؟
راهنماییم کنید.
مرجع تقلید آیت الله سیستانی

پرسشگر گرامی باسلام و تشکر از ارتباط با این مرکز.
1- در فرض سؤال؛ همان طوری که درنامه های قبلی شما گفته شد؛ سله ای که روی زخم قرار می گیرد پاک می باشد و لازم نیست چیزی از آن را بکنید یا زیاد بشوئید، بلکه روی زخم را پاک بدانید و به شک و وسواس خود توجه نکنید.
با دفتر آیت الله سیستانی در مورد نامه ها و سوالات شما نیز صحبت شد از طرف دفتر آیت الله سیستانی نیز گفته شد که شما به شک خود توجه نکنید و حتی اگر احتمال خون هم بدهید سله روی زخم را پاک بدانید و نیاز به تشخیص دادن نمی باشد. (1)
2-خشکه ها و سله هایی که در بدن دیگران می بینید اگر عین خون در آنها نبینید و خشکه هایی که به وجود می آید پاک می باشد و هرجا که دست بزنند محکوم به طهارت می باشد و شرعا همه جاپاک است و شما نیز از وسواس خود داری کنید و تکلیف شرعی شما همین است که تمام جاها را پاک بدانید.
توجه داشته باشید که اسلام در مسأله طهارت و نجاست بسیار آسان رفتار نموده است و تا زمانی که صد در صد یقین به نجس شدن چیزی نباشد شرعا محکوم به پاکی و طهارت است.
پي نوشت :
1. سؤال تلفنی(7741415-0251) از دفتر آیت الله سیستانی.