پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

1- حدود یک سال پیش زمان عادت ماهیانه ام یک هفته بود اما از یک سال پیش بعد از پاک شدن درزمان یک هفته ترشحات زرد رنگی دیده شد به دکترزنان مراجعه کردم گفتن طبیعی است و من باید ایام حیض حود را 10 روز قرار بدهم به دفترمرجع تقلید زنگ زدم انها هم همین راگفتند اما در سایت شما نوشته بود اگر ترشحات خون نباشد حیض نیست حالا من چطور تشخیص دهم که ترشحات بعد از 7 روزم راحیض قراردهم یانه؟البته من بعد از 10 روز هم ترشح زرد رنگ دارم که با توجه به انجام غسل حیض بعد از 10 روز نگرانی من بابت نماز وروزه های بین 7 تا 10 روزم است که نمیدانم این ترشحات بین 7 تا 10 روز راحیض بدانم یا نه خواهش میکنم مرا کمک کنید

پرسشگر گرامي باسلام و تشکراز ارتباط تان با اين مرکز
لطفا هرگاه سوال شرعي مي پرسيد ،نام مرجع تقليد خود را ذکر کنيد تا بر اساس نظر مرجع شما پاسخ بدهيم.
در صورتي که ترشحات خارج شده از زنان خون باشد، حکم به حيض و يا استحاضه مي شود. در صورتي که ترشحات ديگري از زن خارج شود، مثل عفونت و چرک و....حکم حيض يا استحاضه را ندارد. در صورتي که خون مربوط به زخم و دمل يا جراحتي باشد ،بازهم حکم حيض و استحاضه را ندارد.
اگر به آنچه که خارج مي شود ،خون صدق کند، يعني ظاهرش شبيه خون باشد و اگر کسي ديد ،بگويد که خون است، در حکم خون مي باشد، ولي اگر هيچ شباهتي به خون نداشت، مثلا يک مايع سفيد رنگ بود ،خون نمي باشد و حکم به حيض يا استحاضه نمي شود.
بنا براين در مرحله اول بايد به آنچه خارج شده ،خون گفته شود . درمرحله دوم خون مربوط به زخم يا جراحت نباشد. تشخيص اين ها با شما است . مي توانيد از خانم ديگري يا از دکترسوال کنيد.(1)

پي نوشت :
1. سوال تلفني از دفتر (7746666-0251) آيه الله خامنه اي .