پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

آیا خود ارضایی برای دختران که میخواهند به گناه نیفتند و آرامش یابند هم گناه است؟ آخه جدیدا شنیدم که میگن برای دختران حرام نیست و مکروه و مباحه. چون معنی استمنا خروج مایع منی از آقایون است و برای دخترانی که شریک جنسی ندارند برای رسیدن به آرامش درون وگناه نکردن مفیده.

پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباط تان با اين مركز.
خود ارضايي حرام و گناه کبيره است. و براي دختران هم حرام است وضررهاي جسمي وروحي زياد دارد. وهرگز موجب آرامش نمي باشد. آرامش در تقوا و پاکي و ياد خدا است نه در گناه . قرآن در آيه 28 سوره رعد مي فرمايد: الا بذکر الله تطمئن القلوب؛آگاه باشيد با ياد خدا قلب ها آرامش مي يابند.
البته هر ترشحي در دختران خود ارضايي حساب نمي شود و موجب غسل هم نمي گردد بلکه اگر مايعي از زن در حال اوج لذت جنسي خارج شود جنب مي شود و بايد غسل جنابت کند. توضيح:
اگر زن بر اثر تحريک هاي جنسي به قدري تحريک شود که به اوج لذت و شهوت جنسي برسد و در آن حال مايعي از او خارج شود جنب مي شود.و اگر به اوج لذت نرسد و مايع خارج شود و يا به اوج لذت برسد ولي مايعي خارج نشود و يا شک کند که مايعي خارج شد يا نه جنب نمي شود و غسل لازم نيست. به ديگر سخن زن اگر يقين به خارج شدن مني پيدا کند جنب مي شود و اگر يقين پيدا نکند جنب نمي شود. بنابراين مواقعي که زن بر اثر تحريک هاي شهواني مقداري لذت مي برد و در آن حال رطوبتي از او خارج مي شود چون به اوج شهوت نرسيده جنب نمي شود و رطوبت خارج شده هم پاک است و وضو و غسل را باطل نمي کند.(1)
اوج لذت و شهوت به حالتي گفته مي شود. که در آن حال معمولا انسان از خود بي خود مي شود و لذت زيادي مي برد و مني بيرون مي ريزد. و بعد از تمام شدن آن حال انسان احساس تخليه شدن و ارضامي کند و حالت شهوتش تمام مي شود و بدنش سست مي شود و حالت تحريک آميزي که قبل از تخليه شدن داشت ديگر آن حالت را ندارد. مثل اين که انسان گرسنه دلش غذا مي خواهد ولي وقتي غذا خورد و سير شد ديگر ميل به غذا ندارد.

1.آيت الله خامنه اي استفتاآت سوال 171؛