احکام مسائل جنسی

مطلب ارسالی شما بعد تایید مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد.

با سلام و خسته نباشید واقعا از ایجاد پایگاهتون کمال تشکر رادارم یه سوالی دارم که مدتیه دگیرم کرده که به صراحت بیان میکنم تا هیچ شک و شبها ای نباشه ببخشین: گاهی اوقات که حس شهوتم بالا میزنه یه چند تا عکس غیر مجاز رو نگاه میکنم و با خودم بازی میکنم تا قبل از مرحله ی بیرون آمدن منی پیش میرم که تا حدودی آرومم میکنه ولی وقتی احساس میکنم داره میره ارضا بشه و منی بیرون بیاد دست می کشم ولی در حین بازی اون مایع سفید و غلیظ که گفتین مذی هست مقداری بیرون میاد می دونم دیدن اون عکس ها گناه داره ولی 2تا سوال اینجا ازتون دارم: 1-بازی کردن با دستگاه تناسلی گناه داره؟ 2-اون مایع مذی که بیرون میاد واسه بعدها و توی دوره متاهلی یا بعدش میتونه واسم مشکل ایجاد کنه یا نه مثل بچه دار شدن و..؟ خواهشا اگه ممکنه جواب رو واضح و بدون اون اصطلاحات دشوار و عامیانه بگین بازم ممنونم

بازی کردن با دستگاه تناسلی به قصد خارج کردن منی گناه دارد. ولی بدون قصد خارج کردن منی و با علم به خارج نشدن منی در صورتی که منی خارج نشود، گناه ندارد؛ ولی کار شایسته ای نیست. (1)
خروج مذی مشکل ندارد. اما تحریک شدن بطور مکرر به گونه ای که شما انجام می دهی باعث ضعف قوای جنسی می شود و ممکن است در دستگاه تناسلی مشکل ایجاد کند. اما این که در بچه دار شدن تاثیر دارد یا نه می توانید از پزشک سوال کنید.
از خداوند بخواید که وسائل ازدواج تان را فراهم کند.
پی نوشت:
1. آیت الله مکارم، استفتای شماره 55708.

مطلب ارسالی شما بعد تایید مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد.

خواندن داستانهای تحریک کننده برای زوجین هنگام رابطه جنسی برای تحریک شهوت ایا اشکال دارد ؟ درصورتی که هردو زوج یا یکی از انان دچار سردمزاجی باشد ایامی تواند این داستانها را بخواند؟ باتشکر

خواندن داستان های تحریک کننده برای زوجین هنگام رابطه جنسی برای تحریک شهوت مجاز است و اشکال ندارد.(1)
پی نوشت:
1. سوال تلفنی(02517840001)از دفتر آیت الله مکارم.

آیا بوسیدن پای همسر و بو کردن جوراب های وی که موجب تحریک جنسی بسیار شدید من می شود اشکالی دارد؟ آیا مکروه است؟ لیسیدن واژن خانوم چطور؟ ممنون از وقت گذاشتنتون.

زن وشوهر به هر شکلی که مایل باشند(مانند لیسیدن آلت و بوسیدن پاها و بوئیدن جوراب) و رضایت داشته باشند ، می توانند از یکدیگر لذت ببرند(1).
البته بهتر است مرد و زن مؤمن از کارهایی که مخالف کرامت مؤمنان است خودداری نمایند . از طریق طبیعی و مواردی که منافی با کرامت مؤمنان نباشد، از هم دیگر لذت ببرند.
لطفا هرگاه سوال شرعی می پرسید ، نام مرجع تقلید خود را ذکر کنید تا بر اساس نظر مرجع شما پاسخ بدهیم .
پی نوشت:
1. سؤال تلفنی (7746666-0251) از دفتر آیت الله خامنه ای.

مطلب ارسالی شما بعد تایید مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد.

ارضا شدن زن در دوره قاعدگي بدون تماس جنسي(دخول) به واسطه بدن شوهر اشكالي ندارد

ارضاء شدن زنان در دوره قاعدگی بدون تماس جنسی چه حکمی دارد

پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مرکز
ارضا شدن زن در دوره قاعدگي بدون تماس جنسي(دخول) به واسطه بدن شوهر اشكالي ندارد .
زن در ايام عادت، غير از نزديکي(دخول به مقدار ختنه گاه يا بيش تر) با شوهر مي تواند از راه هاي ديگري شوهر را ارضا كرده و خود نيز ارضا شود ،
لذت بردن جنسي مانند بوسيدن و بازي و شوخي نمودن مانعى ندارد.(1)
لطفا هرگاه سئوال شرعي مي پرسيد نام مرجع تقليد خود را ذكر فرماييد .
پي نوشت:
1. توضيح المسائل، مراجع، ج1، ذيل454 ،مسائل اختصاصي، ص 278.

با سلام و تشکر از اینکه به سوالم پاسخ دادین اما اگر در زمان روزه بعد از فکر کردن به موارد شهوانی چه در خواب یا بیداری باعث خروج منی شود چه؟آیا روزه باطل میشودو اینکه در جواب من گفته راه حل ازدواج را برای این مشکل مطرح کرده بودین در صورتی که چنین شرایطی مهیا نباشد چه؟اگر این افکار باعث گناهی چون خودارضایی شود؟ یااینکه با صحبت کردن با افراد نامحرم از طریق چت کسی بخواهد این نیاز را برطرف کند مرتکب گناه شده؟ برای جبران آن چه باید کرد؟

پاسخ:
با سلام وتشکر از ارتباط با اين مرکز
در صورتي که خروج مني در خواب باشد، روزه باطل نمي شود.(1)
اما اگر خارج شدن مني درروز و در حال روزه باشد، در صورتي که انسان قصد خروج مني را نداشته و عادت هم نداشته باشد که به اين گونه فکر ها از او مني خارج شود و اطمينان به خارج نشدن مني داشته باشد، ولي به صورت اتفاق مني خارج شود ،روزه اش صحيح است.(2)
بنا براين با سه شرط روزه صحيح است (عدم قصد ، عدم عادت ،اطمينان به خارج نشدن مني ) .در غير اين صورت روزه باطل مي شود.
در صورتي که شرايط ازدواج فراهم نباشد، بايد انسان تقوا پيشه وسعي کند که مرتکب گناه نشود.
خود ارضايي حرام و گناه کبيره است . عوارض نامطلوبي در دنيا و آخرت دارد .ضرر هاي زياد بر جسم و روح انسان وارد مي کند.
براي برطرف کردن اين نياز انسان يا بايد ازدواج کند ويا صبر کند تا شرايط فراهم شود. روي آوردن به صحبت با افراد نامحرم، چه حضوري باشد وچه از طريق چت کردن اشکال دارد ،زيرا اين گونه امور انسان را در پرتگاهاي قرار مي دهند که نجات از آن ها مشکل مي باشد.
کسي که مرتکب اين گناهان شده، واجب است توبه کند . ازخدا طلب عفو و بخشش نمايد. اگر واقعا توبه کند و تصميم برترک بگيرد، خداوند مي بخشد.
توجه به ذکر خداوند و معنويات بهترين وسيله براي ترک وسوسه هاي شيطان مي باشد.
پي نوشت ها :
1. آيه الله فاضل ، توضيح المسائل ، م1642
2. همان ، م 1646

با سلام و آرزوی قبولی طاعات. مدت 2 ماه است که عقد کرده ام. من و همسرم هر دو مدرس دانشگاه هستیم و مذهبی.ایشان نماز جماعتشان ترک نمیشود. ایشان فیلمی را از اینترنت دانلود کرده اند که حاوی آموزش عملی روابط جنسی می باشد و عقیده دارند چون هدف آموزش است و بی اطلاعی از نحوه انجام این امور به زندگی آسیبهای جبران ناپذیری وارد میکند دیدن این فیلم ضروری است. آیا به این دلیل که هدف آموزش است می توان از این فیلم استفاده کرد؟ با تشکر.

پاسخ: پرسشگر گرامي باسلام و تشکر از ارتباط با اين مرکز.
در سوالي از آيه الله خامنه اي پرسيده شده است:
آيا ديدن فيلم هايي که راه صحيح نزديکي را آموزش مي دهند، براي افراد متاهل با توجه به اينکه باعث به حرام افتادن آنان نمي شود، جايز است ؟
در جواب فرموده اند :ديدن اين فيلم ها که هميشه با نگاه شهوت برانگيز همراه است ،جايز نيست.(1)
بنا براين ديدن فيلم هايي که آموزش عملي نزديکي را ياد مي دهند ، براي متاهلان نيز اشکال دارد و جايز نيست. غالبا باعث زدگي زن و شوهر از يکديگر مي شود . گاهي موجب از هم پاشيدگي خانواده مي گردد . مفاسد زيادي دارد، گرچه ممکن است در ابتدا دل چسب باشد. لذت بخشي در ابتدا باعث مي شود که گاهي افراد متدين هم زير لفافه و پوشش آموزش ،نگاه خود به اين فيلم ها را توجيه شرعي کنند .در صورتي که به نظر مرجع تقليدشان حرام است.
براي آموزش مي توانيد کتاب هاي خوبي را که در اين زمينه نوشته شده بخوانيد مانند ازدواج در اسلام از شهيد پاک نژاد .

پي نوشت :
1. آيه الله خامنه اي ، استفتائات ، س 1201.