احکام انواع رطوبتهای مردان

سلام من به دلیل زبر بودن پوستم اصلا نمی تونم استبراء کنم و از وقتی متوجه شدم اگر استبراء نکنیم و آب مشکوکی خارج بشه وشک داشته باشیم نجس است.مدام دچار شهوت می شوم(البته در این ماه خیلی کم شده و فقط ممکن است بعد از افطار) و ابی از من خارج می شود ویا بعضی اوقات شهوتی شدنم فقط در حد به حالت نعوذ رسیدن آلت هستش و بعد زود به حالت طبیعی در می آید اما وقتی از حالت نعوذ خارج می شه باز آبی خارج می شه من به خاطر این موضوع که لباسم مدام نجس نشه از مشما و کاغذ استفاده می کنم و آلتو رو می پوشونم تا به لباس نجس نشه.حالا مشکلم این است در تطهیر آلت دچار مشکل هستم و برای تطهیر باید حتما از صابون استفاده کنم و متاسفانه خیلی هم طول می کشد می خواستم بدونم شما برای تطهیر چه راهی را توصیه میکنید که دچار شک نشوم. ببخشید اگر استبراء نکنیم اگر مثلا 30 دقیقه یا بیشتر از بول بگذرد و وقتی حتی یک لحظه و یا بیشتر آلت به حالت نعوذ در بیاید آیا این آب خارج شده پاک محسوب میشود ؟ مقلد آیت الله سیستانی هستم.

با سلام و تشکر به خاطر ارتباط تان با اين مرکز
1- رطوبتي که درهنگام تحريک جزئي شهواني خارج مي شود، اگر نشانه هاي مني را نداشته باشد ،حکم مني را ندارد و پاک است، بدن ولباس را نجس نمي کند، غسل هم ندارد. لازم نيست براي جلو گيري از ترشح آن از کاغذ و مشمّا استفاده کنيد. در اصطلاح شرعي رطوبتي که با کمي نعوذ آلت ، خارج مي شود «مذي» نام دارد .«مذي» پاک است وحتي وضو را هم باطل نمي کند.
نشانه هاي مني در مرد، درصورتي که مريض نباشد ،سه تا است :
1- با شهوت و لذت جنسي خارج مي شود .
2- با جستن و پرش خارج مي شود.
3- بعد از خارج شدن مني بدن سست مي شود.
اگر رطوبتى از انسان خارج شود و نداند منى است يا بول يا غير اين ها، چنانچه با شهوت و جستن بيرون آمده و بعد از بيرون آمدن آن بدن سست شود ،آن رطوبت حكم منى را دارد. اگر هيچ يك از اين سه نشانه يا بعضى را نداشته باشد ، حكم منى را ندارد و پاک مي باشد.(1)
2- اگر بعد از بول استبرا کنيد و بعد از استبرا رطوبتي خارج شود و يقين به بول بودن نداشته باشيد، پاک است، ولي اگر استبرا نکنيد، چنانچه بعد از بول با فاصله کمي بعد از ادرار رطوبت خارج شود، نجس است . حکم بول را دارد، ولي غسل لازم ندارد، اما اگر بعد از ادرار به مقداري که عادتا بول در مجري نمي ماند بگذرد ،مثلا نيم ساعت بعد از ادرار رطوبت خارج شود، و يقين به ادرار بودن آن نداشته باشيد ،پاک مي باشد و بدن و لباس را نجس نمي کند . وضو را هم باطل نمي کند.
3- در تطهير مخرج بول و غائط استفاده از صابون لازم نيست .همين مقداري که با شستن عين بول و نجاست پاک شود ،دست و بدن پاک مي شود و صابون نياز ندارد. اگر عين نجاست با آب برطرف شود، پاک مي شود. اگر بو يا رنگ نجاست در آن مانده باشد، اشكال ندارد .(2)
با توجه به سؤال ظاهرا گرفتار وسواس در طهارت و نجاست شده ايد .از وسواس خود داري کنيد . تطهير مخرج بول و غائط زياد وقت را نمي گيرد، اسلام هم نسبت به اين مسائل بسيار آسان برخورد نموده است . با وسواس تکليف الهي را برخود سخت و دشوار نسازيد.
پي نوشت ها:
1. آيت الله سيستاني، توضيح المسائل، مسأله 345
2. همان، مسأله 164

ایا هر رطوبتی که از عورت مرد (به جز ادرار)خارج می شود حکم منی دارد ایا مردها در صورتی که الت انها شکل گرفته و ÷س از مدتی مایعی از ان خارج شود باید غسل نمایند

پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مرکز
خير! هر مايع خارج شده غير از بول مني نيست.
غير از مني و بول آب هاي ديگري از انسان ممکن است خارج شود که عبارتند از:
«مذي» آبي است که گاهي بعد از بازي کردن با همسر و پس از تحريک جنسي خارج مي شود . نشانه هاي مني را ندارد( كه شايد منظورتان همين باشد)«مذي» پاک است.
«وذي» آبي است که گاهي بعد از خارج شدن مني ، از انسان بيرون مي آيد . اگر به واسطه برخورد با مني نجس نشده باشد، پاک است و غسل هم ندارد.
«ودي» آبي است که گاهي بعد از بول بيرون مي آيد . از نظر ظاهر شبيه مني است اما حکم مني را ندارد . نشانه هاي خارج شدن مني را هم ندارد . اگر بول به آن نرسيده باشد، پاک است.
اگر انسان بعد از بول استبرا کرده باشد و رطوبتي از او خارج شود و شک کند که بول است يا يکي از از اين سه آب، آن رطوبت پاک مي باشد و غسل هم ندارد.
نشانه هاي خروج مني در مردان سه تا است:
1- با جستن و پرش خارج مي شود.
2- همراه با لذت و شهوت خارج مي شود.
3- همراه باسستي بدن است.(1) ولى در زن و مريض لازم نيست آن آب با جستن بيرون آيد، بلكه اگر با شهوت بيرون آيد، در حكم منى است و لازم نيست بدن سست شود.
اگر رطوبتى از انسان خارج شود و نداند منى است يا بول يا غير اين ها، اگر هيچ يك از اين سه نشانه يا بعضى از اين ها را نداشته باشد، حكم منى را ندارد، غسل هم ندارد و لباس و بدن را هم نجس نمي کند . وضو هم باطل نمي شود.
در صورت شك نيز حكم مني را ندارد.
پي نوشت:
1.آيت ا... خامنه اي،استفتاآت،س177.