کارشناس قرآن و حدیث مرکز ملّی پاسخگویی:
عموم مردم به ماه شعبان اهمیت کافی نمی دهند و به بیان رسول اکرم صلی الله علیه وآله و سلم مردم از این ماه در بین ماه رجب و ماه مبارک رمضان غفلت می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد رحیمی کارشناس مرکز ملّی پاسخگویی دفتر تبلیغات اصفهان، در  گفت و گو با خبرنگار«حوزه» در اصفهان در بیان عظمت ماه شعبان، اظهار کرد: شعبان المعظم، ماهی پر فضیلت و بزرگی است که مقدمه ی ورود به ماه خدا و منسوب به رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می باشد.

وی بیان کرد: عموم مردم به این ماه اهمیت کافی نمی دهند و به بیان رسول اکرم صلی الله علیه وآله و سلم، مردم از این ماه در بین ماه رجب و ماه مبارک رمضان غفلت می کنند، در عظمت این ماه همین بس که رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم فرمودند: «با فضیلت ترین ماه بعد از ماه مبارک رمضان، ماه شعبان است».

کارشناس قرآن و حدیث مرکز ملّی پاسخگویی تصریح کرد: در روایات  آمده است اهمیت این ماه برای حاملان عرش آشکار است و حق آن را می دانند، در این ماه اعمال بندگان به سوی خدا رفیع می شود؛ رزق مؤمنین افزوده می شود و عمل خیر در آن هفتاد برابر خواهد بود، خداوند تبارک و تعالی به بندگانش در این ماه نظر خاص دارد و نزد حاملان عرش به ایشان افتخار می نماید.  

وی عنوان کرد: همچنین از امام رضا (ع) نقل شده است که فرمودند: «روزه ماه شعبان کفاره­ی گناهان کبیره است حتی اگر خون محترمی به گردن کسی باشد (قاتل باشد) و در این ماه روزه بگیرد و بمیرد من امید بخشیده شدن او را دارم». راوی از حضرت سؤال کرد: بهترین دعا در این ماه کدام دعا است؟ حضرت فرمودند: « استغفار کردن، همانا هر کس در ماه شعبان هر روز هفتاد مرتبه استغفار کند مانند کسی است که در دیگر ماه­ها هفتاد هزار مرتبه استغفار کرده باشد». راوی گوید: چگونه بگویم؟ حضرت فرمودند: «بگو: أستَغفِرُ اللهَ وَ أسألُهُ التَّوبَة».