حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی

 ماجرای ساخت مسجد مقدس جمکران را بفرمایید.
حاج میرزا حسین محدث نوری، استاد حاج عباس قمی، در کتاب «النجم الثاقب»  در باب هفتم می نویسد ؛  این مسجد در سال 273 به امر حضرت مهدی (ع) به وسیله ی شخصی  به نام حسن بن مثله جمکرانی و شخصی به نام سید ابوالحسن ساخته شده است.
در کتاب« تاریخ قم» محمد بن حسن قمی از یکی از کتابهای مرحوم صدوق متوفی ( 381 )، به نام «مونس الحزین فی معرفه الحق و الیقین» نقل شده که؛  شخصی به نام حسن بن مثله جمکرانی می گوید ، شب 17 ماه رمضان سال 273 هجری، من در منزلم خوابیده بودم ، ناگهان جمعیتی آمدند و مرا از خواب بیدار کردند و گفتند؛ ترا حضرت مهدی (ع) می خواهد. بلند شدم با آنها رفتیم، رسیدیم به یک جایی و روی یک تختی جوانی 30 ساله نشسته بود، و عده ای در حضورش بودند. ایشان به من فرمود؛ برو به این  حسن مسلم بگو این زمینی که در آن 5 ساله زراعت می کند، عواید و اجرت زمین را بده. و برو به ابوالحسن بگو این عواید را بگیرد و بقیه اش را خودش بگذارد و در این زمین و منطقه که مکان شریفی هست، مسجدی بنا کند. بعد دستور چهار رکعت نمازی که دو رکعتش تحیت و دو رکعت نماز مخصوص این مسجد هست، را داد
حسن بن مثله رفت که قضیه را به سید ابوالحسن اطلاع دهد، دید که خدمت کاران سید ابوالحسن منتظر اوست، داخل منزل رفت دید که سید ابوالحسن هم منتظر اوست و خوابش را تعریف کرد که به من هم چنین مأموریتی داده شده است، با همکاری هم مسجد را ساختند. 
در کتاب «النجم الثاقب» تالیف حاج میرزا حسین محدث نوری، به تفصیل مطالعه بفرمایند.

کد امنیتی
سوال امنیتی
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.