طلاب و مسئولین مدرسه علمیه جواد الائمه علیه السلام روز پنجشنبه 9اردیبهشت 94 از مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی نمایندگی خراسان رضوی دیدار کردند.
بازدید طلاب از مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی نمایندگی خراسان رضوی

طلاب و مسئولین مدرسه علمیه جواد الائمه علیه السلام روز پنجشنبه 9اردیبهشت 94 از مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی نمایندگی خراسان رضوی دیدار کردند. در این بازدید 2 ساعته طلاب از بخش های مختلف این مرکز بازدید کردند.
در ادامه بازدید ، حجت الاسلام روحانی مقدم مدیر اجرایی و مدیربخش تلفنی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی نمایندگی خراسان رضوی ضمن عرض خیر مقدم به مدیران وطلاب مدرسه جوادالائمه علیه السلام این مرکز را معرفی کردند و به تشریح فعالیتهای انجام شده در این مرکز پرداختند.
ایشان اذعان داشتند که این مرکز توانسته است با استفاده از طلاب و اساتید توانمند حوزوی، اعتماد مخاطبین را در بخشهای مجازی و تلفنی جلب نماید.
ایشان جهت ترغیب طلاب به امر تبلیغ و پاسخگویی، به حدیثی از حضرت رضا علیه السلام اشاره کردند :
»رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا،»[قال الرّاوی:] فَقُلْتُ لَهُ: «فَکَیْفَ یُحْیِی أمْرَکُمْ؟» قالَ: «یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا و یُعَلِّمُها النّاسَ، فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا«.
خداوند رحمت كند كسى كه امر ما (مكتب اهل بيت و تشيع ) را زنده كند. كسى پرسيد كه امر شما چگونه احيا مى شود؟
فرمود: معارف و علوم و فرهنگ ما را بايد بگيرند و آن را به ديگران بياموزند، زيرا اگر مردم خوبى ها و محاسن كلام ما را بشنوند و بشناسند، از ما خاندان رسالت پيروى خواهند كرد.
روحانی مقدم: پاسخگویی طلاب به سؤالات دینی مردم با استفاده از ابزارهای روز جامعه را نوعی احیای امر اهل بیت علیه السلام و ترویج فرهنگ دینی دانست و خاطر نشان کرد مبلغین و پاسخگویان نیز به نوعی مشمول دعای امام رضا علیه السلام می باشند
ایشان ضمن استقبال از حضور طلاب در مرکز ملی پاسخگویی، این نوع بازدیدها از مراکز علمی و تبلیغی را برای طلاب ضروری دانستند و موجب میشود طلاب بهتر بتوانند استعدادهای درونی خود را کشف کنند و نسبت به تحصیل هدفمند و با برنامه در حوزه تلاش کنند.
در خاتمه جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد و به سؤالات آنها پاسخ داده شد .
در این بازدید یک روزه که از سوی مدرسه علمیه جوادالائمه علیه السلام صورت گرفت تعداد 80نفر از طلاب با بخش های مختلف مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی نمایندگی خراسان رضوی آشنا شدند.