خیانتی که بین زن و شوهر هست یعنی چی؟
و اینکه ایا خود ارضایی یک نوع خیانت محسوب ممیشه
مثلا طرف به کسی قول ازدواج داده یا خاستگاری رفته بعد بره خود ارضایی کنه ایا خیانت محسوب میشه بعد باید بره حلالیت از همسرش بگیره؟

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
به طور كلي، موضوعات مختلفي مي تواند مصاديق خيانت بين زن و شوهر قرار گيرد. برخي از مصاديق آن قطعاً حرام و گناه بزرگي است و شرعاً و قانوناً عملي زشت و ناپسند به حساب مي آيد مثل، برقراري روابط نامشروع با فرد ديگري به غير از همسر و انجام گناهاني بسيار بزرگي مثل زنا، لواط و انحرافات اخلاقي ديگر. اين گونه كارها، از لحاظ شرعي و قانوني و نيز در عرف مردم از مصاديق روشن خيانت بين زن و شوهر به شمار مي آيند اما، برخي از مصاديق آن ممكن است از لحاظ قانوني اِشكال چنداني در آن نباشد اما، از لحاظ شرعي گناه و حرام باشد مثل، نگاه به نامحرم و صحبت غير ضروري با او. برخي از كارهاي هم هست كه از لحاظ شرعي و قانوني گناه و حرام نيست. اما از لحاظ اخلاقي درست نيست مثل مردي كه همسر و فرزند دارد. اما با اين حال به زنان ديگر هم توجه قلبي دارد و در فكر و خيال آنها به سر مي برد.
اين را بدانيد كه مسئله خودارضايي پيش از ازدواج اصلاً مصداق خيانت به همسر آينده محسوب نمي شود، چرا كه خيانت در اصل به معناي خودداري از پرداخت حقّي است كه انسان آن را بر اساس موازين شرعي و قانوني يا عرفي تعهّد كرده است‌ در حالي كه شما هيچ گاه همچون تعهدي را قبل از ازدواج با هيچ زن و دختري نداشته ايد. البته اگر دايره خيانت را وسيع فرض كنيم و مصاديق بيشماري را شامل آن گردانيم در آن موقع، چه بسا مي توانيم بگوييم كه چون خودارضايي به نوعي باعث آسيب ها و عوارض ناخوشايندي مي گردد و گاهي عوارض آن تا پس از ازدواج و تشكيل زندگي مشترك هم باقي مي ماند و زندگي زن و شوهر را تحت تأثير قرار مي دهد از اين روي، مي توان گفت كسي كه به خودارضايي مبادرت مي ورزد و از اين طريق آسيب هاي فراواني را متوجه خود مي سازد، در درجه اول در حق خويش و در حق خانواده و همسر آينده اش ظلم مي كند و به نوعي خيانت مي ورزد بنابراين، شايسته است كه جوانان اين موضوع را جدي بگيرند و با تيزهوشي و دور انديشي، خود را از ابتلا به خودارضايي و ساير انحرافات اخلاقي برهانند.
نكته ديگري كه توجه به آن خيلي ضروري و لازم است اين است كه بر فرض اين كه كسي در حق همسرش مرتكب خيانت گردد، براي اين كه گناه خود را پاك كنيد و اشتباهش را جبران نمايد، نبايد ابتدا اين موضوع را به همسرش بگويد بلكه، پيش از هر اقدامي ابتدا بايد از گناه خود در پيشگاه الهي توبه كنيد و آن را پاك گرداند و تصميم جدي بگيريد كه ديگر آن كار اشتباه را انجام ندهد. گاهي گفتن اصل موضوع با همسر و يا با افراد ديگر، نوعي اقرار به گناه به حساب مي آيد كه خود گناه ديگري است و يا اين كه باعث سوء برداشت، سوء ظن و تفاسير نادرست مي گردد و باعث مي شود كه مشكلات جديدي فرا روي تان قرار بگيريد و يا همسرتان شما را انساني گناهكار، پَست و حقير فرض كند و به ملامت و سرزنش تان بپردازد و يا زندگي را به كام هر دوي تان تلخ گرداند بنابراين، اگر به نوعي در زندگي مشترك دچار خيانت نسبت به همسرتان گرديديد و همسرتان از آن بي اطلاع بودند، ابتدا در محضر الهي توبه كنيد و سعي كنيد موضوع را براي هميشه مثل يك راز مخفي كنيد و با همسرتان و افراد ديگر مطرح نسازيد. البته هيچ اشكالي ندارد كه گاهي به طور كلي و بدون اين كه به موضوع خاصي اشاره كنيد و آبروي خودتان را خدشه دار سازيد از همسرتان نسبت به همه كم كاري ها، بي توجهي ها و اشتباهاتي كه در طول زندگي مشترك و در حق او انجام داده ايد حلاليت بطلبد و رضايت او را جلب كنيد. اين گونه هم همسرتان از شما راضي مي گردد و زندگي را به كام تان شيرين تر مي كند و هم خداوند شما را مي بخشايد و رحمت و نصرت خويش را بيش از پيش به روي زندگي شما مي گستراند.
موفق باشید.