سلام من 19 سال دارم و متاسفانه حدود8 سال هست که خودارضایی میکردم والان یک ماه میشه که این عادت(خودارضایی)را ترک کردم و تا حدودی هم اطلاع دارم که دچار زود انزالی شدم.من چند روزی میشه که یک شب در میون محتلم میشم و خیلی اذیت میشم-میخواستم بدونم این مشکل(محتلم شدن یک شب در میون)به ترک اون عادت و زود انزالی ربطی داره یا نه؟و برای جلوگیری از محتلم شدن باید چه کارهایی رو انجام بدم؟
تشکر

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
اينكه توانسته ايد خود ارضايي را ترك كنيد خيلي خوب است، و بايد مواظب باشيد كه اين روند ترك را ادامه دهيد. زود انزالي يكي از عوارض شايع خود ارضايي است، اما قابل درمان است، وقتي در آينده ازدواج كرديد. اگر اين مشكل را داشتيد باز هم مكاتبه كنيد، يا به يك روان شناس مراجعه كنيد.
محتلم شدن در خواب يك مسئله كاملا طبيعي است، كه در همه مردها اتفاق مي افتد. به صورت طبيعي غدد جنسي كار خودشان را مي كنند و مني سازي در بدن اتفاق مي افتد، اين مني در بدن جمع مي شود، اگر كسي به صورت اختياري ( مثل خودارضايي يا رابطه جنسي) مني را از بدنش خارج نكند، اين مني به صورت ناخودآگاه در هنگام خواب از بدن خارج مي شود، كه به هيچ عنوان نشانه بيماري نيست، بلكه نشان دهنده اين است كه غدد جنسي شما درست كار مي كنند. البته چون شما قبلا خود ارضايي مي كرده ايد اين مني به آن صورت از بدنتان خارج مي شده است و ديگر محتلم نمي شده ايد.
ميزان احتلام در افراد مختلف فرق مي كند، در بعضي افراد، كمتر و در بعضي ديگر بيشتر اتفاق مي افتد، و علت آن هم تفاوت در سيستم بدني افراد مختلف است. هم چنين يك شخص هم هميشه، و به يك ميزان محتلم نمي شود، گاهي اوقات بيشتر و گاهي اوقات، كمتر محتلم مي شود، و هم چنين ميزان احتلام به نوع غذا و ميزان آن هم بستگي دارد.
ظاهرا ميزان احتلام، ربطي به زود انزالي ندارد، بلكه زود انزالي، خودش را در رابطه جنسي نشان مي دهد.
در هر صورت احتلام هاي زياد مشكلي ندارد، و شايد از اين جهت خوب هم باشد كه شهوت شما را در خواب تخليه مي كند و باعث مي شود كه فشار جنسي كمتري به شما وارد شود. فقط بايد بعد از آن غسل كنيد و لباستان را اگر آلوده به مني شده است بشوييد.
ميزان احتلام تا حدودي به مزاج بدني اتان مربوط مي شود، لذا تا حدودي قابل پيشگيري نيست، اما همان طور كه گفته شد ميزان غذا و نوع آن در احتلام بي تأثير نيست. هم چنين صحنه هايي كه در طول روز نگاه مي كنيد هم تاثير دارند. از خوردن موادغذايي اي كه گرم و محرك است مانند: خرما، پياز، فلفل، تخم مرغ، گوشت قرمز، غذاهاي پرچرب، حتي المقدور اجتناب و به ميزان ضرورت اكتفا كنيد. مخصوصا در شبها غذاي سنگين و مقوي نخوريد.
امكان اينكه بتوانيد آن را به كلي متوقف كنيد وجود ندارد، چون يك كاركرد طبيعي بدن است، مثل دستشويي رفتن كه نمي توانيد جلوي آن را بگيريد، اما در هر صورت اصلا جاي نگراني نيست.

موفق و موید باشید