سلام می خواستم ببینم آیا مطلب زیر صحیح می باشد و آیا می توان به آن اعتماد و اکتفا کرد؟
من به خواستگاری دختری رفته ام اما وقتی با این روش را انجام میدهم عدد 2 بدست می آید و این مرا خیلی نگران می کند. در صورتی که آن دختر ملاکها و معیارهای من را دارد.

ازدواج با کسی
اگر خواهی بدانی فلان زن نصیب تو می شود یانه؟
اسم خود و مادر و دختر و مادردختر را به حساب جمل(ابجد کبیر) در آور و بر پنج تقسیم کن.
- اگر باقیمانده یک ، سه یا پنج بود میشود.
- اگر دو یا چهار بماند نمیشود.و اگر شد در آن میمنت و سروری نخواهد بود.
نقل از: سرالمستتر
* برخی گفته اند باقیمانده پنج نشانگر مخالفت یکی از دو خانواده با ازدواج است. ولی مخالفت آنها به جایی نمی رسد(میرداماد کبیر).

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
برادر گرامي!
خداوند انسان را عاقل آفريد تا با كمك عقل بتواند از گمراهي و ظلمت نجات پيدا كند. عقل در تمام ابعاد زندگي، چون چراغ هدايتي است كه نور افشاني كرده و جهالت را از بين مي‌برد. عقل، آن اندازه اهميت دارد كه در شرع، يكي از منابع استنباط احكام به شمار آمده است و رابطه نزديكي با شرع و دين دارد.
انسان عاقل بايد در هنگام تصميم بر انجام هر كاري، ابتدا عقل خود را حاكم كرده و از آن نظر بخواهد؛ مثلاً براي ازدواج، عقل مي‌گويد: فردي را براي همسري برگزين كه داراي اصالت خانوادگي بوده و از اخلاق و ايمان برخوردار باشد. فهم اين موضوع، همگاني است. كيست كه نداند؟!
عامل ديگري كه همسو با عقل است، مشورت است. اين عامل مي‌تواند تأثير بسياري در رفع اضطراب و شك بگذارد. قرآن مي‌فرمايد: «شاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ فَإِذا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلين‏»؛ «در كارها با آنان مشورت كن و چون تصميم گرفتى، بر خدا توكل كن؛ زيرا خدا توكل كنندگان را دوست دارد». (1)
لذا اين امور از نظر شرع اعتباري ندارند و شما بايد زندگي خود را بر اساس تعقل و مشورت پايه گذاري نماييد و از اين گونه امور خيالي و استحساني پرهيز كنيد.
با مشورت و تعقل اگر به نتيجه رسيده ايد با توكل به خدا اقدام نماييد.
براي مطمئن شدن مي توانيد نام كساني كه ازدواج كرده اند و سالياني با خوشي دارند زندگي مي كنند را حساب كنيد؛ خواهيد ديد مواردي از آنان همين نتيجه را داده اما راحت دارند زندگي مي كنند.
پي نوشت ها:
1. سوره آل عمران (3) آيه 159.
موفق و موید باشید