یکی از دوستانم میگفت:من با پسر همسایمون حال می کنم ولی گناه نیست گفتم چجوری؟ گفت:وقتی لخت شدیم با کمی تف آلت هامون رو لاپایی رد می کنیم و آبمون میاد ولی توش نمیکنیم آیا این همجنس بازی حساب میشه یانه؟

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
پرسشگر عزيز! دوستان شما از توجيهات شيطاني براي ارضاء مسايل جنسي استفاده كرده اند، زيرا اين عمل خود به نوعي همجنس بازي محسوب شده و ضمناً مقدمات گناه بزرگتر را -لواط- در پيش دارد.
گناه و معصيت، مانند لجن زار متعفني است كه انسان، هر چه بيشتر در آن فرو مي رود، خود را به نابودي نزديك مي كند. اين برنامۀ زشت مقدمه اي براي لواط مي باشد كه از نظر اسلام لواط عمل بسيار پست و شنيع و از جمله گناهان كبيره است كه هم ضررهاي جسمي دارد و هم ضررهاي روحي، بنا بر اين هم بيماري روحي است و هم بيماري جسمي و به همين دليل است كه براي جلوگيري از آن مجازات سنگيني تعيين شده است.(1)
همين كه اين دو دوست به همديگر علاقه مند شده اند و نگاه شهوت ‌آميز به همديگر دارند، نشان از عمق فاجعه دارد. زيرا نگاه هوس آلود به هم جنس پيدا كرده اند كه از نظر شرعي، نگاه از روي شهوت به همجنس حرام است، چه برسد بر اينكه اين دو عريان شده و كار را به جاهاي ناشايست و ارضاء جنسي رسانده اند. بايد دقت داشت كه رسول اكرم(ص) فتنه پسر جوان و زيبا را از فتنه دختر باكره(براي مردها) بيشتر دانسته است.(2)
اما شما كه با اين شخص دوست هستيد، شايسته است كه ايشان را به آثار و عواقب همجنس بازي آگاه سازيد و بگوييد:
انسان به صورت طبيعي تمايل به جنس مخالف دارد. هرگونه كاري كه تمايل طبيعي او را منحرف سازد، يك نوع بيماري تلقي مي شود. از دست دادن احساسات طبيعي بر جسم و روح انسان تأثير مي گذارد. چه بسا افرادي كه به اين بيماري مبتلا باشند، گرفتار ضعف قوه جنسي و به اصطلاح سرد مزاجي شوند. هم جنس بازي، عملي بر خلاف فطرت است و هر چه با فطرت هم خواني نداشت، تأثير سوء دارد؛ يعني نه تنها فاعل و مفعول با اين عمل به آرامش نمي رسند، بلكه بر تحير و سرگرداني آن‌ها افزوده مي شود. به همين دليل روايات زيادي دربارۀ هم جنس بازي نقل شده كه بسيار تكان دهنده است. سپس فرمود: هرگاه جنس مذكر با مذكر آميزش كند، عرش خداوند به لرزه درمي‌آيد.(3) همچنين رسول خدا مي فرمود: خداوند لعنت كرده مرداني را كه خود را شبيه زنان درست مي كنند.(4)
به او بگوييد براي ترك اين برنامه، در روزها و موقعيت هاي نخستين، دل بريدن از اين حالت، سخت و چه بسا ناممكن جلوه كند، اما بايد توجه داشته باشد كه به گفتۀ علي(ع): «با ارزش ترين كارها دشوارترين آنها است.» پس اين حالت نشان از ارزشمندي و اهميت تصميم شخص دارد و بايد در مسير عمل كردن به اين تصميم به جا و ارزشمند گام هاي بهتر و بلندتر بردارد.
- نكتۀ پاياني:
اما شما دوست عزيز! مبادا با رفتار و گفتار غلط اين دوستتان به مشكلاتي مبتلا شويد، گرچه شما در سن بلوغ هستيد و ممكن است مشكلات جنسي اذيتتان كند، ولي با اندك تفكري در مي يابيد كه كنترل و مديريت اين قضيه بهترين راه است. ضمناً اين دو دوست مرتكب گناه شده و بايد از اين مسأله آگاهي پيدا كنند، زيرا همجنس بازي فقط لواط نيست، بلكه گرايش و علاقه مندي به هم جنس و ارضاء جنسي، يكي از موارد همجنس بازي محسوب مي شود.
در نهايت اگر نتوانستيد ايشان را قانع كنيد ارتباط خود را با او قطع كنيد.
پي نوشت ها:
1. امام خمينى، توضيح المسائل ( محشّى)، محقق و مصحح، بنى هاشمى خمينى، سيد محمد حسين، ‌دفتر انتشارات اسلامى، ج‏۲، ص ۸۱۸، قم، چاپ هشتم، ۱۴۲۴ق.
2. حرّ عاملي، محمد بن حسن بن علي‏، وسائل الشيعه، ج ۱۴، ص ۲۵۷، مؤسسه آل البيت (ع)، قم، چاپ اول، ۱۴۰۹ق.
3. همان، ج ۱۴، ص ۲۴۹.
4. همان، ج۵، ص ۵۵۲.

موفق و موید باشید