به نام خدا
با درود بسیار برشما
چندی میشود که من یک سوالی برایم پیش آمده که نمی دانم راست است یا دروغ خواهشن حتی اگر اینکار نمی شود طبق دین اسلام و مذهب شیعه جوابم را بدهید چون همگان از جواب دادن تفره می روند.
اگر دختری باکره به هر جرمی به زندان برود و حکمش اعدام باشد آن را اعدام میکنند.
لازم به ذکر است در چندین جای مختلف خواندم که نوشته شده بود دختران باکره به بهشت می روند و خداوند آنها را می بخشد.
حال بعضی از علما می گویند اگر دختر باکره ای جرمی مرتکب شود که محاربه یا مفسد شناخته شده حکمش بر طبق دین اعدام است من نیز با توجه به باکره بودنشان که به بهشت میروند گفتم پس اعدام چه فایده دارد که جوابی شنیده ام که نمی دانم راست است یا دروغ
گفتند:دختران باکره را در شب قبل از اعدام به نکاه در می آوریم ومهریه برای آنها تعیین میکنیم که بعد از اعدام به خانواده آنها تقدیم میکنیم.
حال این سوال مطرح است دختری که فردای ازدواجش اعدام میشود مطمعنا دوست ندارد به نکاه کسی که نمیشناسد درآید و پدر یا جد پدری آن نیز این اجازه را نمی دهد که دخترش را به نکاه در بیاورند.حال حکم در اینجا چیست.
با تشکر بسیار فراوان

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
اين مسئله كه در مجازات دختر باكره پيش از قصاص و كشته شدن، بكارت او گرفته مي شود، يك تهمت آشكاري است كه از سوي دشمنان اسلام وارد شده است و اين فريب كاران هيچ دليلي بر اين اتهام ندارند. در صورتي كه دختر باكره عمدا مرتكب قتل نفس شود و اولياي مقتول درخواست قصاص نمايند. حكم قصاص با همان حالت باكره بودن جاري مي شود. هر كسي كه محكوم به قصاص گردد، با همان حالتي كه محكوم به قصاص و اعدام شده باشد، اعدام مي شود. فرق نمي كند دختر باكره باشد يا غير باكره.(1)
به علاوه بهشت رفتن، نتيجه ايمان و عمل صالح است. بدون ايمان و عمل صالح، كسي به بهشت نمي رود. اين كه اگر دختر باكره در زمان دوشيزگي بميرد، مستقيما به بهشت مي رود، با مبناي فوق نمي سازد و در منابع ديني هم چنين چيزي وجود ندارد.
پي نوشت:
1 . امام خميني، تحرير الوسيله، مؤسسه دار العلم‏، قم، ج2، كتاب القصاص، م 49.
موفق و موید باشید