سلام و خسته نباشید میخواستم در مورد فضیلت انگشتر عقیق سیاه بدونم
هر انگشتر عقیقی بنا به روایات ما یک سری خواصی داره مثلا عقیق زرد که باعث افزایش رزق است و بنا به روایات روبه روی خانه خانم فاطمه زهرادر بهشت است اما من تا اونجا که دیدم چیز خاصی در مورد عقیق سیاه پیدا نکردم. اگه چیزی در این مورد هست برام بفرستین لطفا

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما در اين ماه عزيز و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
مستحب مؤكد است كه مردان و زنان در دست راست انگشتر داشته باشند. اگر نگين انگشتر از عقيق، فيروزه و دُرّ نجف باشد، بهتر است. هر يك فوايدي دارد. خوب است انسان در صورت امكان از هر سه استفاده كند. از روايات معلوم مي شود كه ثواب انگشتر عقيق از بقية انگشترها بيشتر است.
از حضرت صادق(ع) منقول است: "هر كه انگشتري از عقيق داشته باشد، عاقبتش به خير مي شود".(1)
ابوطاهر گويد: حديث فضيلت دُرّ نجف را كه از حضرت صادق(ع) نقل شد، براي امام حسن عسكري(ع) نقل كردم، فرمود: "بلي اين حديث جدم امام صادق(ع) است". عرض كردم: شما هيچ چيز را بر عقيق سرخ اختيار نمي فرماييد، فرمود: "بلي، براي فضيلت بسياري كه در آن وارد شده است. پدرم به من خبر داد: اوّلين كسي كه انگشتر عقيق در دست كرد، حضرت آدم(ع) بود و به نگين انگشترش نام هاي مقدّس پنج تن آل عبا را نقش كرده بود".(2)
در نقش انگشتر هر يك از: "لا اله الاّ الله"، "محمّد رسول الله"، "نام هاي پنج تن آل عبا"، "العزّة لله"، "حسبي الله"، "ماشاء الله لا قوة الا بالله" نوشته شود بهتر است.(3)
در نوع عقيق يا فيروزه و اينكه كدام بهتر است به مطلبي در اين مورد دست نيافتيم. بنابراين به نظر مي رسد هر نوع عقيق يا هر نوع فيروزه باشد همان استحباب بر آن ثابت باشد.
براي اطلاع بيشتر به كتاب حلية المتقين مرحوم علامه مجلسي مراجعه فرماييد.
موفق باشيد.
پي نوشت ها:
1ـ5. علامه مجلسي، حليه المتقين، ص 35 تا 40.
موفق و موید باشید