با سلام
از شما ميخواهم اطلاعات كاملي در مورد روح جنين پس از مرگ به من بدهيد
ميخواهم بدانم پس از مرگ روح جنين(27هفتگي) به كجا ميرود؟
آيا درس است كه ميگويند نزد ائمه تعليم ميبيند؟
با تشكر

گرچه در این گونه امور اظهار نظر قطعی دشوار است، ولی در روایات نکته های مطرح شده که به آن اشاره می شود:
در برخی از روایات وارد شده است که امام صادق(ع) فرمود: "زمانی که یکی از اطفال مؤمنان از دنیا می رود، منادی در آسمان و زمین ندا سر می دهد که: فلانی از دنیا رفت. اگر پدر و مادرش قبلاً از دنیا رفته باشند، به ایشان سپرده می شود که تحت تکفّل وی پرورش پیدا کرده و بزرگ شود در غیر این صورت، مربی وی حضرت فاطمه(س) خواهد بود تا پدر و مادر او یا یکی از بستگان وی از دنیا بروند و در آن زمان، فرزند را تحویل وی خواهند داد". (1)
در برخی از روایات آمده است: "وقتی اطفال مؤمنان از دنیا می روند، در تحت پرورش حضرت ابراهیم و ساره قرار می گیرند و آن‌ها را از نعمت های بهشتی تغذیه می کنند. وقتی روز قیامت شد، به ایشان بهترین لباس‌ها می پوشانند و به پدران و مادران خود در بهشت ملحق می شوند". (2)
این دو روایت اشاره به مراقبت، نگهداری، تغذیه و پرورش کودکان می شود.
از برخی احادیث استفاده می شود اطفال مؤمنان همان طور که در دنیا از نظر مسلمان بودن، پیرو و ملحق به پدر و مادرهایشان هستند و تمام احکام اسلام بر آن‌ها جاری است، در آخرت نیز ملحق به پدر و مادر خواهند بود.
در روایتی از حضرت امام جعفر صادق(ع) نقل شده است که: "اطفال و اولاد مؤمنان هر چند از نظر عمل قاصرند، زیرا مکلف به عمل نشده بودند که مستحق ثواب باشند، حق تعالی آن‌ها را ملحق به پدرانشان می کند تا آن که چشم های ایشان به اولاد خود روشن گردد". (3) چه این که طبق روایات، کودکان، حتی آن ها که سقط شده اند، در قیامت از والدینش شفاعت می کنند و به برکت شفاعت آن ها پدر و مادرش وارد بهشت می شوند. (4)

پی ‌نوشت ‌ها:
1. صدوق، من لا یحضره الفقیه، نشر جامعه مدرسین قم، بی تا، ج 3، ص 490، ح 4731.
2. همان.
3. مجلسی، بحار الانوار، نشر دار الاحیا التراث العربی، بیروت، 1403 ق، ج 5، ص 293 ـ 294.
4. نوری میرزا حسین، مستدرک الوسائل، نشر مؤسسه آل البیت، قم، 1412ق، ج 15، ص 112.