salam man ghablan 3sal pish ba angoshte dastam khoderzai kardam v a hamchenin ba ye khiar khili mitarsam nemidonestam parde momkene asib bebine hala bayad che kar konam ? aya asibi dide ya na? chetori tashkhis bedam parde ? ye sole dige ham daram man 2bar tamase jensi dashtam va khili mitarsam ama dokhol nabode torokhoda komakam konin man khili mitarsam va pashimon hastam tobe kardam che karai konam ke khoda man bebakhshe ??

پرسش 1:
سلام من قبلا ?سال پيش با انگشت دستم خودارضايي کردم و همچنين با يه خيار خيلي ‌مي ترسم نمي دونستم پرده ممکن آسيب ببينه حالا بايد چه کار کنم ؟ آيا آسيبي ديده يا نه؟ چطوري تشخيص بدم پرده ؟

پاسخ:
پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مركز
اگر کسي اشيايي مانند مداد و ... در داخل گوش خود بکند، از شما بپرسد که آيا پرده گوش من سالم است يا نه، چه جوابي به او مي دهيد؟ مسلماً به او مي گوييد که در اسرع وقت، به متخصص گوش و حلق و بيني مراجعه کن. نمي توان بدون شواهد عيني، به گمانه زني بي اساس پرداخت.
در اوضاع کنوني تشخيص بکارت يا عدم بکارت شما به هيچ وجه بدون معاينه دقيق متخصص امکان ندارد. راهکارهاي ديگر ( عکس،کتاب، معاينه شخصي يا توضيح نوشتاري و...) نيز زياد قابل اطمينان نمي‌باشد . ترس و اضطراب شما به دليل تشکيک در صحت آن، باقي خواهد ماند.
نياز به گفتن چيز خاصي به دکتر نيست . فقط از او مي خواهيد که پرده شما را معاينه و چکاب کند. اين مسئله امري طبيعي است. حتي پزشکان متخصص زنان، به دختران جوان بي آن که مشکلي در گذشته داشته باشند، توصيه مي کنند که براي چکاب مراجعه کنند. فهميدن يا نفهميدن(چرايي و چگونگي آسيب ديدگي احتمالي) دکتر به عنوان فردي که يک بار براي هميشه او را خواهيد ديد ، هيچ چيز مهمي محسوب نمي گردد. از اين بابت نبايد کوچک ترين دل نگراني به خود راه دهيد. حتي اگر پرده آسيب ديده باشد، ترميم پرده بکارت يکي از امور رايج نزد متخصصان زنان و زايمان(جراح زنان) است . بسياري از دختران به دلايل طبيعي(مانند افتادن از ارتفاع، تصادف، عفونت هاي شديد، ورزش هاي سنگين و....) مجبور به ترميم پرده بکارت خود مي گردند. احتمال سلامت پرده بکارت شما بسيار بالاست، ولي همان طور که گفتم بدون معاينه توسط متخصص دغدغه کشنده آن يک عمر شما را آسوده نخواهد گذاشت.
مراجعه هر چه سريع تر شما (حتي يک روز زودتر) ضروري است . نيازي به مراجعه به مرکز خاصي نيست. هر متخصص زناني مي توانيد از عهده معاينه آن بر‌آيد.
در هر صورت توصيه مي شود:
1- خودتان به تنهايي به يک متخصص مراجعه نماييد.
2- اگر امکان رفتن پيش پزشک در شهرتان نيست، در اولين مسافرت برون شهري به يک متخصص مراجعه نماييد.
3ـ لااقل به صورت تلفني با مطب دکتر تماس بگيريد . به صورت معاينه تلفني مشکل خود را حل نماييد.

پرسش 2:
يه سوال ديگه هم دارم من ?بار تماس جنسي‌ داشتم و خيلي‌ميترسم اما دخول نبود تو رو خدا کمکم کنيد من خيلي ‌مي ترسم و پشيمون هستم توبه کردم. چه کاري کنم که خدا من ببخشه ؟؟

پاسخ:

اينکه از اعمال گذشته خود پشيمان و به دنبال راهي براي بازگشت به سوي خدا هستيد، توفيق بزرگي از جانب خدا به شماست که نصيب هر کسي نمي شود اما:
هر گناهي در روح و روان انسان تأثير منفي دارد . موجب ظلمت و تيرگي قلب و کيفر و عقوبت در دنيا و آخرت مي شود . در اينکه کارهاي گذشته و ارتباط جنسي با نامحرم از گناهان بزرگ است، هيچ شکي نيست اما اين را بدانيد:
گرچه منزل بس خطرناک است و مقصد ناپديد هچ راهي نيست کان را نيست پايان، غم‌مخور
توبه توسط هر کس که به خداوند اعتقاد دارد و واقعاً از گناه خود پشيمان است و تصميم ترک آن را براي هميشه دارد ، مورد قبول خداوند است.
خداوند متعال از باب علاقه و محبتي که به بندگانش دارد ، راه توبه و برگشت را به روي آنان گشوده است . به پيامبر فرمود که پيغامش را به بندگان گناهکارش برساند و از طرف خدا به آنان بگويد :
«قل يا عبادي الّذين أسرفوا علي أنفسهم لا تقنطوا مِن رحمة الله إنّ الله يغفر الذّنوب جميعاً إنّه هو الغفور الرّحيم ؛(1)
اي بندگان من ! اي کساني که با ارتکاب گناه بر خود اسراف و ستم کرده‌ايد،( و حالا ناراحت و پشيمانيد و تازيانه هاي وجدان آرامش را از شما گرفته است ، باز گرديد به سوي خدا و ) از رحمت خداوند نااميد نشويد که خدا همه گناهان را مي‌آمرزد او آمرزنده و مهربان است».
آيات ديگر هست که همگي دلالت بر غفران و بخشش و عفو الهي دارند. غفران و عفو به معناي پاک و محو کردن آثار (گناه) است.
آنان که از روي عناد و لجاجت، يا سرکشي و طغيان گري و مخالفت با پروردگار به سمت گناه نرفته اند ، بلکه گناه آنان از روي ناداني و اشتباه و پيروي هواي نفس و غلبه نفس اماره و مقتضيات جواني بوده است، از رحمت خدا نااميد نباشند ، زيرا يأس از رحمت الهي، از گناهان کبيره و در رديف کفر قرار دارد! راه اين است که برگردند و توبة حقيقي کنند . توبه اگر واقعي باشد و از اعماق جان برخيزد و انسان واقعا از گناه خويش پشيمان شود، مقبول درگاه خدا مي شود . آثار و برکات توبه نمايان مي گردد. توبه حقيقي آن است که توبه کننده خود را از صحنه ها و زمينه ها و مجالس گناه دور نگه دارد . از عواملي که گناه را وسوسه و تداعي مي کند، برحذر باشد . خود را در پيشگاه خدا شرمنده ببيند . همواره در صدد کسب رضاي او باشد. در اين صورت خداوند نه تنها توبه را مي پذيرد ، بلکه توبه کار واقعي را دوست دارد. موفق باشيد.
پي نوشت:
1. زمر(39)آيه 35.