سلام
ممنون كه به سوالات ديني كه از هر كسي نميشه پرسيد جواب ميدين.
من دختري بيست وسه ساله هستم. متاسفانه اصلا اطلاعات درستي درباره يك سري مسائل جنسي ندارم.و درس تنظيم خانواده هم در دانشكاه نداشتم كه باز كمي در اين موارد صحبت مي كنند.بطور كلي در خيلي از اوقات رطوبتي از من خارج مي شود كه فكر مي كنم ترشحات زنانه باشه.اما مدتي پيش فيلم هايي مي ديدم كه در حد كمي صحنه داشتند( صحنه هاي اين فيلمها اصلا وارد جزئيات نزديكي هم نميشه) ناخوداگاه گاهي به صحنه هاي فيلم ها فكر مي كنم ولي واقعا اصلا اونقدر برام لذت عميقي نداره.فقط بعضي اوقات كه به يه صحنه اي فكر مي كنم حس مي كنم كه رطوبتي از من خارج شده.به رساله رجوع كردم اما مسائل غسل جنابت را بيشتر براي زن و شوهرها توضيح داده . و راستش من نمي دونم اصلا معني مني چيست! و براي زنان به كار مي رود يا نه؟ و اينكه من بايد غسل جنابت بكنم؟
خيلي اين مسئله درگيرم كرده چون اگه واقعا جنابت باشه كه تمام نمازهام خراب شده!
زنان (دخترها) چه طور فرق ترشح عادي در بعد از دوران پريود را با مثلا رطوبتي كه در اثر تحريك جنسي با فكر كردن به يه صحنه خارج شده را بايد تشخيص بدهند؟
خواهشا واضح برام توضيح بدين چون نمي تونم از كسي بپرسم!

با سلام و تشکر به خاطر ارتباطتان با اين مرکز
پرسشگر گرامي هر رطوبت و ترشحي كه از زن خارج مي شود، نجس نيست.
رطوبتي كه در اثر ديدن صحنه هاي فيلم از انسان خارج مي شود (مذي) نام دارد كه پاك است و غسل لازم ندارد.
تنها در صورتي حكم به مني بودن رطوبت مي شود كه انسان يقين داشته باشد كه رطوبت خارج شده مني است و يا اين كه نشانه هاي مني را داشته باشد.
توضيح :
اگر زن بر اثر تحریک های جنسی به قدری تحریک شود که به اوج لذت و شهوت جنسی برسد و در آن حال مایعی از او خارج شود، جنب می شود.
به دیگر سخن زن اگر یقین به خارج شدن منی پیدا کند، جنب می شود و اگر یقین پیدا نکند جنب نمی شود. بنا بر این مواقعی که زن بر اثر تحریک های شهوانی مقداری لذت می برد و در آن حال رطوبتی از او خارج می شود، چون به اوج شهوت نرسیده، جنب نمی شود و رطوبت خارج شده هم پاک است و وضو و غسل را باطل نمی کند. (1)
اوج لذت و شهوت به حالتی گفته می شود که در آن حال معمولا انسان از خود بی خود می شود و لذت زیادی می برد و منی بیرون می ریزد. و بعد از تمام شدن آن حالت، انسان احساس تخلیه شدن و ارضا می کند و حالت شهوتش تمام می شود و بدنش سست می شود و حالت تحریک آمیزی که قبل از تخلیه شدن داشت، دیگر آن حالت را ندارد. مثل این که انسان گرسنه دلش غذا می خواهد؛ ولی وقتی غذا خورد و سیر شد، دیگر میل به غذا ندارد.
بنا بر اين آن رطوبتي كه بعد از ديدن فيلم از شما خارج مي شود، پاك است و غسلي بر شما واجب نمي شود.
ترشحاتي كه در دوران عادت از انسان خارج مي شود، خون است و ربطي به لذت جنسي ندارد.
لطفا هرگاه سوال شرعی می پرسید ، نام مرجع تقلید خود را ذکر کنید تا بر اساس نظر مرجع شما پاسخ بدهیم .
پی نوشت:
1. آیت الله خامنه ای، استفتائات، س 171 .