مدیر بخش اینترنتی مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی گفت: به طور متوسط روزانه 5 هزار نفر از برنامه‌هاي اتاق چت «نواي نينوا» در مسنجر بيلوكس استفاده كردند.
به گزارش پرس و جو، اباذر جعفري در گفتگو با خبرنگاران گزارشي از راه‌اندازي اتاق چت نواي نينوا در دهه اول ماه محرم ارائه كرد و اظهار داشت: این اتاق گفتگوی اینترنتی از شب اول ماه محرم تا شب یازدهم، در مسنجر بیلوکس به صورت شبانه‌روزي برقرار بود و طي 11 شب برنامه زنده، علاوه بر تعظیم شعائر حسینی و ایجاد فضای معنوی در این مسنجر، با حضور كارشناسان و اساتيد پاسخگويي مرکز ملی پاسخ به سئوالات ديني، به پرسش‌های هزاران كاربر اينترنتي پاسخ گفت.
وي ادامه داد: برنامه‌های اتاق نواي نينوا مورد توجه و استقبال مسلمانان بسياري از كشورهاي جهان از جمله پاكستان،‌ افغانستان، هند، ‌لبنان، كويت، عراق و ايرانيان قرار گرفت و حتي برخی از کاربران مقيم خارج كشور، اين اتاق را تنها محل تعظیم شعائر حسینی برای خویش می‌دانستند.
مدیر بخش اینترنتی مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی تصريح كرد: کارشناسان مركز ملي پاسخگويي به سئوالات ديني به صورت منظم روزانه حدود 20 نفر ساعت در اتاق حاضر بوده و ضمن آسيب شناسي جريانات عاشورا، به سئوالات كاربران پاسخ می‌دادند.
وي با اشاره به ميزان استفاده كاربران اينترنتي از برنامه‌هاي اتاق نواي نينوا اظهار داشت: طبق آمار به دست آمده از مدیران مسنجر بیلوکس، روزانه بيش از 5 هزار نفر در برنامه‌های این اتاق مشارکت مي‌كردند كه اين آمار، نشان دهنده استقبال گسترده از اين اتاق مذهبي ميان كاربران اينترنتي بود.
جعفري ادامه داد: در مدت اعلام شده نزديك به 100 نفر از كاربران اينترنتي به عنوان همکار افتخاری اتاق فعاليت داشتند و اين اتاق در ميان ساير اتاق‌هاي مسنجر بيلوكس از جايگاه خاصي برخوردار بوده است.
وي در پايان تاكيد كرد: اتاق پاسخگويی مرکز ملی پاسخگويی دینی در مسنجر بیلوکس با عنوان «قم، حرم اهل‌بیت» همه روزه در دو شيفت كاري از ساعت 11 تا 14 و 30 دقيقه و 19 تا 23 پاسخگوی سئوالات کاربران اینترنتی در موضوعات تخصصی است که جدول این برنامه‌ها در سایت مرکز ملی پاسخگويی موجود می‌باشد.