ba salam.chand rouze pish dar asare zarbei in ehsas be man dast dad ke nakonad be pardeam asib reside bashad baraye hamin be dastshouie rafte , lebasam ra(albate meshki boud)varasi kardam ke khouni moshahede nakardam.ama dar hengame edrar bar rouye sange dastshouie lakhteye kouchake khouni ke atrafe anra mayeye zardrangi fragerefte boud moshahede kardam ke motmaen nistam marbout be man boud ya na az inrou mikham bedounam ke aya be pardeam asib reside ve aya dar in halat ghosli bar man vajeb shode ast ya na?ba tashkor

خواهر گرامی! پرسش شما، دارای ابهام است و مشخص نکرده اید ضربه ای که به شما وارد شده، در اثر چه چیزی بوده است. آیا خدای ناخواسته به سبب خودارضایی بوده و یا در حال ورزش دچار حادثه گشته اید؟
به هر صورت، علت هر چه باشد، ما در پاسخ به پرسش شما، نکاتی را به صورت کلی مطرح می کنیم. می توانید پاسخ خود را از میان آن ها بجویید.
در ابتدا لازم است، درباره پرده بکارت توضیحی کوتاه ارائه کنیم.
اصولاً دختران و زنان از نظر پرده بکارت دو دسته اند:
1. دارای پرده بکارت.
2. فاقد پرده بکارت، به صورت مادرزادی.
آن دسته از زنان و دخترانی که دارای پرده بکارت هستند، خود دارای انواع و اشکال مختلف پرده بکارت هستند. برخی از پرده های بکارت با تماس جنسی، پاره می شوند. برخی دیگر نیز قابلیت پاره شدن توسط آلت تناسلی مرد را ندارند و این یا به جهت نوع پرده و یا ضخامت پرده است که در این صورت باید توسط جراحی برداشته شود.
حال آن دسته از پرده هایی که به واسطه تماس جنسی پاره می شوند، خود دو گونه می باشند؛ برخی همراه با خونریزی و برخی بدون خونریزی هستند؛ اینک با توجه به انواع پرده های بکارت و نیز صور مختلف توضیح داده شده در بالا باید گفت که جهت تشخیص پاره یا سالم بودن پرده بکارت در اثر تماس جنسی و یا هر حادثه دیگری، لازم است به یک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.
به هر حال، تشخيص بکارت يا عدم بکارت و همچنین نوع پرده بكارت به هيچ وجه بدون معاينه دقيق يك متخصص امکان ندارد. راهکارهاي ديگر مانند: عکس، کتاب، معاينه شخصي يا توضيح نوشتاري نيز زياد قابل اطمينان نمي‌باشد.
بنابراین، توصیه می شود جهت تشخیص صحیح این امر، به متخصص مامايي و جراحي زنان مراجعه نماييد.
البته پارگی پرده بکات به نوع پرده بکارت، ضخامت پرده، تماس جنسی، برخی ورزش های سنگین و حرکات پرشی و اصابت اشیای خارجی و به طور کلی به چگونگی برخورد با آن بستگی دارد.
در خصوص پاره شدن پرده بکارت در اثر ضربه به آن، باید عرض کنیم که احتمال پارگی پرده بکارت وجود دارد. البته این احتمال در صورتی است که ضربه وارده همراه با داخل شدن جسم خارجی و یا انگشتان دست در داخل واژن و مهبل باشد؛ در غیر این صورت، اگر چيزي در داخل واژن و مهبل نشده باشد، احتمال پارگی پرده بکارت بسیار اندک است و جای نگرانی نیست.
توجه داشته باشید که در صورت پارگی پرده بکارت در اثر ضربه یا هر علت دیگر، باید در درجه اول آرامش خود را حفظ کنید و با مراجعه به پزشک میزان آسیب دیدگی خود را مشخص کنید. در برخی از آسیب دیدگی های پرده بکارت، پارگی به صورت کامل دیده نمی شود؛ ولی اگر پارگی پرده بکارت کامل باشد، در این صورت می توانید با مراجعه به پزشک متخصص زنان و مشورت با وی، در پی ترمیم آن باشید.
در هر صورت، توصیه می شود جهت تشخیص صحیح و اطلاع از میزان آسیب دیدگی، در اولین فرصت به متخصص زنان و مامايي و جراحي زنان معتبر، مراجعه کنيد.
با توجه به شرايط موجود بايد به دور از هر گونه بهانه‌جويي و استدلال‌تراشي، در اسرع وقت به متخصص مامايي و جراحي زنان مراجعه نماييد. اين مشکل، از جمله مشکلاتي است که صد در صد قابل حل مي باشد.
بنابراین، احتمال سلامت پرده بكارت شما بسيار بالاست؛ ولي بدون معاينه توسط متخصص، دغدغه كشنده آن يك عمر شما را آسوده نخواهد گذاشت. خوشبختانه بسياري از متخصصان زنان و زايمان با تعهد و سعه صدر بيش تري با اين مشکلات برخورد مي‌نمايد. از این رو، جاي هيچ گونه نگراني نيست. بديهي است که هر گونه تعلل و اهمال کاري بي‌جا در مراجعه به پزشک چيزي جز تشديد اضطراب، فرصت‌سوزي‌هاي مکرر و... نخواهد داشت. چه بسا به درماني نياز نداشته باشد و با اين کار به نگراني خود پايان دهيد.
در صورت پارگي پرده بكارت كه البته احتمال بسيار ضعيفی دارد، اين مسئله نيز قابل ترميم است. اگر چنانچه پرده بکارت شما نیاز به ترمیم داشت، براي انجام عمل جراحي و ترمیم بکارت خود، توصيه مي شود:
1. خودتان به تنهايي به يک متخصص معتبر مراجعه نماييد.
2. اگر رفيق صميمي داريد، با مطرح کردن کلي اين موضوع، بدون اشاره به جزئيات و بدون اطلاع والدين خود، به اولين متخصص که دور از محل سکونت شما قرار دارد، مراجعه کنيد.
3. اگر به طور کلي از رازداري متخصصان شهر خود نامطمئن هستيد و یا آن ها حاضر به همکاری نیستند، مي توانيد در اولين مسافرت برون شهري، مثلاً اردوي چند روزه، به يک متخصص در شهر ديگر مراجعه نماييد.
4. حداقل به صورت تلفني با مطب دکتر تماس بگيريد. به صورت تلفني مشکل خود را در ميان گذاشته و در مورد ترميم مشاوره كنيد.
5. اگر در مورد هزينه ترميم با مشكل مواجه شديد، مشكل خود را با بهانه هاي مختلف مانند پريدن از بلندي، انجام ورزش سنگين و غيره با مادرتان در ميان بگذاريد. يقيناً مادرتان تمام تلاش خود را در حل مشكل تان خواهد كرد.
6. توصیه اکید ما این است که برای جلوگیری از سوء استفاده های بعدی، فقط به متخصصین زنان در مراکز درمانی معتبر مراجعه کنید و به کلینک های غیر مجاز مراجعه نکنید تا مشکلات شما چندین برابر نشود.
گروهی از متقلبین و سوء استفاده گران با جذب افراد از طریق چت روم ها و ایمیل به بهانه ترمیم آسیب های پرده بکارت، از اعتماد این افراد سوء استفاده کرده و مشکلات ایشان را حادتر می کنند. لطفاً به هیچ یک از موارد مشابه که شما را از طریق ایمیل و چت روم ها برای به اصطلاح کمک، جذب خود می کنند، توجه نکنید. برای مشاوره و کمک احتمالی به متخصصین زنان در مطب های مجاز و مراکز بهداشت و درمان و مشاورین آن مراکز مراجعه کنید. هوشیار باشید و مشکل خود را بزرگ تر نکنید.
اما در مورد واجب شدن غسل باید به اطلاعتان برسانیم که اصولاً در دو حالت بر خانم ها غسل جنابت واجب می گردد:
1. آمیزش جنسی.
2. رسیدن به اوج لذت جنسی: در این حالت معمولاً ترشحاتی همراه با اوج شهوت (ارگاسم) از زن خارج مي‏شود. این ترشحات حكم مني را دارد و موجب جنابت است و باید غسل جنابت انجام داد. بنابراین، ترشحاتي كه با اندكي شهوت و خوشايندي خارج مي‏شود، پاك است و غسل ندارد.
در اين جا ذكر يك قاعده كلي نيز مفيد است و آن اين كه تا زماني كه يقين به خروج مني و يا رسيدن به آن حالت نهايي نباشد، حكم جنابت جاري نمي‏گردد. (توضيح المسائل مراجع)