امروزه سایتهای زیادی دارن میگن آقای خامنه ای سید خراسانی-عبدالله دوم سفیانی و... . آیا اینها واقعیه تاچه حد و اندازه ای؟ممنون

با سلام و قدردانی از ارتباط تان با این مرکز
مفاهیم و فرهنگ مهدویت را نمی توان با آنچه که در برخی سایت ها آمده است شناخت. متاسفانه برخی سایت ها بدون دقت های لازم مطالبی را که در منابع معتبر نیامده و صحت ندارد ذکر می کنند. از جمله همین مطلب که مقصود از سید خراسانی ممکن است رهبر معظم انقلاب باشد. این گونه اظهار نظر و قضاوت مبتنی بر آن است که ما سید خراسانی را دقیقا بشناسیم و همه صفات و خصوصیات وی را بدانیم تا بگوییم صفات وی به مقام معظم رهبری تطبیق می کند، و حال این که این گونه نیست، زیرا آنچه که در روایات آمده، این است که خروج «خراسانی» یکی از علائم ظهور می باشد، اما او کیست و دارای چه ویژگی هایی می باشد؟ مطلب قابل توجهی در اختیار نیست؛ فقط در چند روایت به نحو اجمال از خراسانی و خروج او یاد شده است؛ از جمله: امام باقر(ع) فرمود:
"به ناچار بنی فلان مدتی حکومت می کنند، پس از چندی میان آنان اختلاف می افتد و جمع آنان از هم می پاشد، آن گاه خراسانی و سفیانی، ‌یکی از مشرق و دیگری از مغرب بر آنان خروج می کنند. همه را از میان بر می دارند و حتی یک نفر از آنان باقی نمی مانند"
احتمال دارد که مقصود امام دولت عباسیان باشد. نیز از امام باقر و صادق(ع) روایت شده است: «خروج خراسانی و سفیانی و یمانی در یک سال و یک ماه و یک روز خواهد بود.»(1) این عنوان یکی از عناوین مبهم در مورد علائم ظهور است. تطبیق آن بر مصداقی خاص همانند مقام معظم رهبری امر روشنی نیست، چرا که در بعضی روایات خراسانی به عنوان ساقط کننده حکومت بنی‏عباس مطرح شده(2) که حکومت بنی عباس در سال 656.به دست هلاکو خان مغول از نوادگان چنگیز خان نابود گردید.(3) در بعضی روایات یمانی برتر از سید حسنی معرفی شده است.(4)
همچنین نمی توان گفت: عبد الله دوم، سفیانی است که یکی از علایم ظهور امام زمان (ع) می باشد،چون همه صفات سفیانی معلوم نیست تا بگویم به فلان شخص تطبیق می نماید. البته اصل خروج سفیانی، صرف نظر از ویژگی‌ها و قضایای جزئی، امری مسلّم است، ولی اینکه سفیانی کیست؟ چه ویژگی‌هایی دارد؟ چگونه شورش می‌کند؟ چندان روشن نیست. به نظر می‌رسد سفیانی فرد مشخصی نیست. بر اساس روایاتی که درباره سفیانی وارد شده، می‌توان حدس زد که سفیانی جریان باطلی است در بستر تاریخ و رو در رویی بین حق و باطل، در روایتی از امام سجاد(ع) آمده که «در برابر هر قیام کننده و مصلحی، یک سفیانی وجود دارد».(5) اگر سفیانی یک جریان است(6)چگونه بر عبد الله دوم قابل تطبیق می باشد؟
انتظار می رود از این گونه برداشت ها پرهیز شود، زیرا تعیین مصداق برای سید خراسانی و سفیانی آثار منفی در پی دارد، چون بعد از مدتی که مشخص شد فلان شخص مصداق سید خراسانی یا سفیانی نبوده، ممکن است برخی نسبت به آموزه‌های دینی و مهدویت، دچار شک و تردید شوند، همچنین این موضوع سبب می‌شود تا مخالفان از آن علیه شیعه و امام زمان سوء استفاده کنند، باید از تعیین مصداق پرهیز نمود .
پی نوشت ها:
1. الغیبة، محمد بن ابراهيم نعمانى،‏ص259، نشر صدوق‏، تهران،‏1397 ق‏
2. بحارالانوار، ج 52، ص 234.
3 .معارف و معاریف،ج 3،ص 271 ،سید مصطفی حسینی دشتی.
4.بحارالانوار،ج 52، ص 210.
5 .همان،ج 2،ص 182.
6 .مجله حوزه، شماره 70-71 ،جمعی از نویسندگان، ص249.