با سلام. بنده محمد عزيزي 29 ساله از ابادان هستم. يک سوال دارم. يکي از دوستان من که 4 سال از خودم کوچکتر است عاشق يکي از دوستانش شده است. يعني هردوي انها پسر هستند و الان 2 سالي است که بصورت ديوانه وار همديگه را دوست دارند و به هيچ رقم حاضر نيستن از هم ديگه جدا بشن. حتي يه قرار دادي بين خودشون بستن که تا اخر عمر ازدواج نخواهند کرد وکنار هم ميمونن.
همين دوستم چند روز پيش اومد پيشم و يه چيزي از من پرسيد که نتونستم جوابش رو بدم.
گفت: فتواي ايت الله خويي رو در اينترنت خوندم. بر اساس اين فتوا دوتا پسر ميتونن با رعايت کردن بعضي شرايط بصورت کاملا عريان کنار يکديگر بخوابند. حتي ميتوانند از جلو نيز روي هم بخوابند. البته به شرط اينکه نيت انها فقط و فقط معاشقه و برقراري ارتباط عاطفي و همچنين خالي کردن نيروي جنسي خود باشد ولا غير. نه اينکه از روي شهوت و يا خداي نکرده به حرام افتادن.
او گفت با رعايت کردن تمام شرايط ما يک شب کنار هم خوابيديم. ولي بعد از مدتي که گذشت احساس کرديم که هر دو در حال ارضا شدن و خروج مني از خودمان هستيم و فورا از هم جدا شديم.
دوستم گفت اگر نيت ما شهوت راني و زبانم لال همجنس بازي نباشد و فقط به خاطر عشقي که خدا در دل ما دو نفر گذاشته و ما دو تا را سر راه هم قرار داده اگر انقدر در اغوش هم بمانيم که مني از ما خارج شود ايا به حرام افتاده ايم؟ او باز هم تاکيد کرد که در هيچ صورت حاضر نيستند از يکديگر جدا شوند و عشق انها يک عشق واقعي است.
اين رو هم بگم که هردوي انها اهل نماز و مسلمان هستند.
خواهش ميکنم بصورت کاملا شفاف و واضح جواب منو بدهيد.لطفا در مورد فراترنالیسم هم دقیق توضیح دهید. منتظرم.
با تشکر

پرسش: سوال شخصی شرح 29 ساله از آبادان هستم. يکي از دوستان من که 4 سال از خودم کوچک تر است ،عاشق يکي از دوستانش شده است. يعني هردو پسر هستند و الان 2 سالي است که به صورت ديوانه وار همديگه را دوست دارند و به هيچ رقم حاضر نيستن از هم ديگه جدا بشن. حتي يه قرار دادي بين خودشون بستن که تا آخر عمر ازدواج نخواهند کرد و کنار هم مي مونن. همين دوستم چند روز پيش اومد پيشم و يه چيزي از من پرسيد که نتونستم جوابش رو بدم. گفت: فتواي آیت الله خويي رو در اينترنت خوندم. بر اساس اين فتوا دوتا پسر مي تونن با رعايت کردن بعضي شرايط به صورت کاملا عريان کنار يکديگر بخوابند. حتي مي توانند از جلو نيز روي هم بخوابند. البته به شرط اينکه نيت آن ها فقط و فقط معاشقه و برقراري ارتباط عاطفي و همچنين خالي کردن نيروي جنسي خود باشد و لا غير. نه اينکه از روي شهوت و يا به حرام افتادن. او گفت با رعايت کردن تمام شرايط ما يک شب کنار هم خوابيديم. ولي بعد از مدتي که گذشت احساس کرديم که هر دو در حال ارضا شدن و خروج مني از خودمان هستيم و فورا از هم جدا شديم. دوستم گفت اگر نيت ما شهوت راني و زبانم لال همجنس بازي نباشد و فقط به خاطر عشقي که خدا در دل ما دو نفر گذاشته و ما دو تا را سر راه هم قرار داده، اگر آن قدر در آغوش هم بمانيم که مني از ما خارج شود ، به حرام افتاده ايم؟ او باز هم تاکيد کرد که در هيچ صورت حاضر نيستند از يکديگر جدا شوند و عشق آن ها يک عشق واقعي است. اين رو هم بگم که هردو اهل نماز و مسلمان هستند. در مورد فراترنالیسم هم دقیق توضیح دهید.

پاسخ: پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباط تان با اين مركز
نسبتی که به آیت الله خویی داده شده، دروغ است و فتوای ایشان این است که اگر دو مرد به صورت عربان با هم بخوابند ،حرام است و به هر یک 99 ضربه شلاق زده می شود .(1)
اگر دوست شما واقعا مسلمان است و می خواهد از احکام اسلام پیروی کند، نه از هوای نفس باید از چنین دوستی به شدت پرهیز نماید ،چون از نظر اسلام حرام است و موجب بدبختی دنیا و آخرت می شود . آن که می گوید خدا خواسته که ما این گونه دوست باشیم ،از القائات شیطان است و شیطان حرف خودش را به زبان این گونه افراد جاری می کند.
همین که میل دارند در کنار هم عریان بخوابند، نشان دهنده این است که منشا اصلی این محبت و علاقه ارضای غریزه جنسی است. عشقی که مخالف با احکام اسلام باشد، به طور یقین عشق خدای نیست و گوینده این حرف ها فقط خودش را گول می زند.
پی نوشت:
1. آیت الله خوئی ،منهاج الصالحین، ج 2 ،بخش تکمله منهاج ،ص 40.