در اسلام هرچیزی که وجود دارد با مدرک و یا دلیلی دارد مثلا 12 ماه سال نشانه ی 12 امام است و 5 انگشت دست نشانه ی 5 تن است خوب امکان ندارد که خدا چیزی رو بدون رازی افریده باشد درنتیجه این تسبیح هم رازی دارد. چرا در تسبیح حضرت فاطمه ما باید34 بار الله اکبر و33 بار الحمدالله و33 بار سبحان الله بگوییم؟ ایا دلیلی داردکه باید فقط همین مقدار بگوییم؟

با سلام و تشكر به خاطر ارتباطتان با اين مركز
ممکن است بين عدد دوازده که هم عدد ماه هاي سال است و هم عدد امامان، ارتباطي باشد که هست . ذيل آيه 36 توبه که عدد ماه ها را از روز اول خلقت دوازده شمرده، رواياتي داريم که منظور از اين ماه ها ، ماه هاي دوازده گانه سال نيست. بلکه منظور امامان دوازدهگانه است.(1) ولي براي کشف اين ارتباط ها نيامده ايم . به اين کشف هم مامور نيستيم . اگر اين ارتباط پنهان و رمزي را (بر فرض وجود)کشف نکنيم ،چيزي از تکليف ما نسبت به اعتقاد به امامت دوازده امام و وجوب اطاعت از آنان کاسته نمي شود.
همچنين است بين عدد پنج که هم تعداد انگشتان يک دست است و هم تعداد اصول مذهب ( که اين ارتباط ها معلوم نيست وجود داشته باشد و چه بسا ساخته ذهن ما باشد).
اگر به امامان دوازده گانه معتقديم چون دليل خاص و روايت معتبر از پيامبر داريم که تعداد جانشينان ايشان دوازده تا است . آنان را نام برده است . امامان هم از حضرت علي به بعد بر اين تعداد اصرار کرده ، هر کدام بقيه اين سلسله را معرفي کرده اند. بنا بر اين اگر به امامان دوازده گانه معتقديم، از باب اين نيست که چون تعداد ماه هاي سال دوازده تا است ، پس تعداد امامان هم بايد دوازده تا باشد و ما نمي دانيم آيا بين اين دو عدد ارتباطي هست يا نه؟
ما راز تعداد در تسبيح حضرت زهرا را نمي دانيم . دنبال يافتن اين راز هم نيستيم. براي ما مهم اين است که رسول خدا به دخترشان فرمودند : تسبيحي را به شما ياد مي دهم که با تلاوت آن از خادم بي نياز مي شويد . به مسلمانان دستور دادند هر گاه توانستيد، اين اذکار را بگوييد که آثار دنيايي و آخرتي فراوان دارد. براي ما مهم اين است که روايات معتبر از رسول خدا و امامان اين تسبيح را اين گونه شمرده و معرفي کرده اند و ما به دستور آنان عمل مي کنيم . دنبال يافتن راز هايش هم نيستيم . تا اين راز ها در کلام معصوم تاييد نشده باشد، قابل اعتنا هم نيستند.
پي نوشت :
1. البرهان،ج2،ص772.