رئیس ارزیابی وپشتیبانی علمی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی گزارش داد
رئیس گروه ارزیابی و پشتیبانی علمی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، اهم فعالیت های این بخش در ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر عبادی نیک با تبیین فعالیت های این بخش در ماه مبارک رمضان گفت: طی تعاملی که با دانشگاه فرهنگیان اصفهان ایجاد شد، دوره آموزشی با عنوان «توانمند سازی در پاسخ به سؤالات و شبهات دینی» در 7 سرفصل کلی برای دانشجویان برادر و خواهر این دانشگاه طراحی شد که اولین سرفصل این دوره با عنوان «دین باوری، وحی و نبوت» با تشکیل 10 نشست علمی به صورت مجازی در ماه مبارک رمضان برگزار گردید.

رئیس گروه ارزیابی و پشتیبانی علمی مرکز ملی با اشاره به استقبال خیلی خوب دانشجویان از این دوره گفت: در این جلسات، کارشناسان مرکز در موضوعات: منابع معرفت دینی، ضرورت و کارکرد دین در عصر جدید، علم و دین، حقیقت وحی و اعتبار قرآن، معجزه، اعجاز قرآن و عدم تحریف آن، عذاب سخت و رحمت الهی و فرجام غیر مسلمانان و تجربه های نزدیک به مرگ، به تبیین و نقد مهم ترین شبهات پیرامون این موضوعات پرداختند و به سؤالات دانشجویان در این زمینه پاسخ دادند.

وی در ادامه گفت: طبق توافق صورت گرفته، ادامه جلسات، به صورت حضوری در پردیس شهید باهنر برادران و پردیس فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) خواهران دانشگاه فرهنگیان اصفهان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عبادی نیک از دیگر فعالیت های این بخش، ارزیابی علمی تولیدات رسانه ای مرکز برشمرد و افزود: در ماه مبارک رمضان امسال، چندین کتاب و نرم افزار و همچنین موشن گرافیک توسط بخش های مختلف مرکز ملی تولید و در دسترس عموم قرار گرفت که ارزیابی محتوایی این تولیدات، توسط پشتیبانی علمی انجام شد.

ایشان یکی از مهم ترین فعالیت بخش پشتیبانی را رصد شبهات و سوالات دانست و گفت: پس از انجام رصد، یافته ها تحلیل محتوایی می شوند و برای برنامه ریزی های آموزشی و تولیدات رسانه ای مرکز در اختیار بخش های پاسخگویی قرار گرفته و بعد از پاسخگویی، محتوای تولید شده در بستر فضای مجازی منتشر می شود.