به همت گروه پاسخگویی مکتوب مرکز ملی پاسخگویی؛
در این جلسه با حضور سرپرست گروه پاسخگویی مکتوب، مهمترین مسائل این گروه بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در این جلسه که با حضور حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حامد ملکی «سرپرست گروه پاسخگویی مکتوب» و کارشناسان پاسخگویی این بخش برگزار شد، مهم‌ترین مسائل پاسخگویی در بخش مکتوب مورد بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام ‌ملکی با تبیین اهمیت، جایگاه و ظرفیت بخش، نکات و تذکرات لازم را به کارشناسان پاسخگوی در این بخش ارائه کرد. وی این بخش را به علت ویژگی‌های خاصی چون ارائه پاسخ‌های تفصیلی، تحلیلی و علمی به همراه مستندات لازم، معتبر و همچنین فرایند خاص پاسخگویی که شامل مقسم (جهت ارجاع تخصصی سؤال به یکی از گروه‌های علمی اخلاق، تاریخ، احکام، کلام، قرآن، حدیث و مشاوره)، مدیر گروه (جهت ارجاع تخصصی سؤال به پاسخگوی متخصص)، پاسخگو، مصحح (جهت بررسی کیفی پاسخ) و نمونه‌خوان می‌باشد، از جمله بسترهای ارتباطی نخبگان با مرکز ملی برشمرد و افزود: علاوه بر نخبگان، عموم مردم و اقشار خاص مانند فرهنگیان نیز می‌توانند از درگاه‌هایی چون: سایت پاسخگو به نشانی https://www.pasokhgoo.ir/send ، نرم‌افزار اندروید پاسخگو (منوی پاسخگویی آفلاین) و اپلیکیشن بشری (ویژه فرهنگیان و فعالان فرهنگی در مدارس) سؤالات خود را برای این بخش ارسال نموده و کمتر از 48 ساعت پاسخ خود را دریافت نمایند.

لازم به ذکر است بخش مکتوب در راستای رسالت سازمانی خود و پس از طی فرایندهای قانونی اقدام به پاسخگویی به سؤالات و شبهات در قالب بسته‌های تخصصی می‌نماید. در این فرایند نهادها، مؤسسات و مراکز مختلف متناسب با تفاهم‌نامه تنظیم‌شده با دفتر تبلیغات اسلامی یا مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، مجموعه‌ای از سؤالات و شبهات را پس از تعیین ویژگی‌های کمی و کیفی پاسخ‌ها برای این بخش ارسال نموده و پاسخ‌های مربوطه را در زمان مقرر و بر اساس تفاهم‌نامه دریافت خواهند نمود.

گفتنی است بخش پاسخگویی مکتوب، پاسخگوی مردم عزیز در بخش‌های اخلاق، تاریخ، احکام، کلام، قرآن، حدیث و مشاوره می‌باشد.