باهمکاری مرکزملی پاسخگویی ومرکزمدیریت حوزه های علمیه خوهران برگزار شد
دوره مقدماتی مهارت های پاسخگویی و مواجهه با پرسش در مرکز ملی پاسخگویی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، مراسم افتتاحیه دوره مقدماتی مهارت های پاسخگویی و مواجهه با پرسش با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی مخدوم «رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی»، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن هاشمی جزی «مسئول پشتیبانی علمی مرکز» و سرکار خانم ظهیری «معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران» برگزار شد.

در ابتدای جلسه بعد از قرائت قرآن، حجت الاسلام مخدوم کلیاتی از اهمیت مهارت آموزی طلاب بیان کرد. وی مهارت آموزی را فرایندی پیوسته دانست که دفعی صورت نمی گیرد و لازمه آن تمرین و ممارست است.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی درباره تفاوت دانستن و توانستن گفت: این دو مقوله جداست و با صرف دانستن نمی توان تاثیرگذاری در جامعه داشت و این تاثیر بسته به میزان مهارت و توانمندی است.

وی در خصوص دوره مهارت پاسخگویی اظهار داشت: بسیاری از طلاب هستند که پاسخ را می دانند و حتی با فن آوری امروزه امکان هوشمند سازی پاسخ نیز مهیاست، لکن در این دوره به دنبال یافتن «راه حل» برای مخاطب هستیم که نیازمند یادگیری مفاهیم متعددی است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی جزی نیز در این جلسه با تشبیه دوران فعلی به دوران امام صادق علیه السلام، ضرورت تربیت شاگردانی با توانمندی علمی و مهارتی بخصوص در حوزه پاسخگویی را یادآور شد.

سرکار خانم ظهیری سخنران دیگر افتتاحیه بود که ضمن تشکر از مرکز ملی پاسخگویی در برگزاری این دوره اظهار داشت: بسیاری از طلاب هستند که می دانند و سواد خوبی دارند، لکن باید توانمندی پاسخ به سوالات را کسب کنند. وی همچنین از طلاب خواهر خواست تا با اعتماد به نفس و الگوگیری از شاگردان ائمه و بویژه الگوگیری از حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها که در نبود پدر بزرگوارشان پاسخگوی سؤالات شیعیان بودند، با اراده و توان بیشتر، در کسب این مهارت تلاش کنند.

این دوره بعد از گزینش از ثبت نام کنندگان طلاب خواهر که حداقل شرایط داشتن سطح سه بود طی 50 ساعت برگزار می شود.

مهمترین سرفصلهای دوره نیز شامل مهارت ارتباط موثر در پاسخگویی دینی، آشنایی با روش های پاسخ‏یابی در منابع، گونه شناسی سوال و شبهه، مهارت های تاثیرگذاری و مخاطب شناسی می باشد.