با سلام و عرض خسته نباشی به شما
توضیحاتی در باب خود ارضایی می خواستم؟
و هم چنین زمانی که در باب مسایل زناشویی و موارد قبل از ازدواج مطالعاتی می کنم باعث بیرون امدن منی از من می شود ایا این خود ارضایی است ؟ ایا من نباید درباره این مسایل مطالعه کنم با اینکه میدانم با خواندن ان باعث ایجاد شهوت و خروج منی از من می شود؟

پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با مركز ملي پاسخگويي به سوالات ديني
جنب شدن زن غیر از دخول به این صورت است :
اگر زن بر اثر تحریک های جنسی به قدری تحریک شود که به اوج لذت و شهوت جنسی برسد و در آن حال مایعی از او خارج شود جنب می شود وباید غسل جنابت کند. و اگر به اوج لذت نرسد و مایع خارج شود و یا به اوج لذت برسد. ولی مایعی خارج نشود و یا شک کند که مایعی خارج شد یا نه جنب نمی شود و غسل لازم نیست. به دیگر سخن زن اگر یقین به خارج شدن منی پیدا کند جنب می شود و اگر یقین پیدا نکند جنب نمی شود. بنابراین مواقعی که زن بر اثر تحریک های شهوانی مقداری لذت می برد و در آن حال رطوبتی از او خارج می شود چون به اوج شهوت نرسیده جنب نمی شود و رطوبت خارج شده هم پاک است و وضو و غسل را باطل نمی کند. (1)
بنا بر این پژوهش و مطالعه و تحقیق پیش از ازدواج اگر به قصد بر انگیختن اوج شهوت و خروج منی باشد و یا پژوهش و مطالعه به قصد بر انگیختن اوج شهوت و خروج منی نباشد، ولی به طور عادی و معمولی این گونه فکر کردن و مطالعه و پژوهش منجر به اوج شهوت و خروج منی خواهد شد، حکم ( استشهاء ) استمنا را خواهد داشت . در غیر این صورت اگر به صورت ناگهانی منجر به اوج شهوت و خروج منی شد ، زن جنب شده ،ولی جنابت او حکم ( استشهاء ) استمنا را ندارد . ( 2 )
پی نوشت ها :
1 . آیت الله خامنه ای ، رساله اجوبه الاستفتائات ، سؤال 171 .
2 . همان ، سؤال 791 ؛ سؤال تلفنی ( 7746666 ـ 0251 ) از دفتر رهبری ؛ آیت الله خامنه ای ،