پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.
نگران شدم كه نكنه ایشان هم ایمانشان ضعیفتر شده
اگر چه در حال حاضر استعمارگران و دشمنان ایران اسلامی جهت دستيابي به اهداف پليد خود با بهره گيري از انواع مكانيزم هاي علمي، فرهنگي و اجتماعي و با ترفندهاي ...

یكی از دوستان من كه با هم فامیل هم هستیم فردی است متدین و اهل نماز و مسجد و با اخلاق كه تو فامیل به با ایمان بودن مشهوره.ایشان ظاهر مذهبی هم دارند. چند روز پیش جایی مهمان بودیم. اولین بار بود كه دیدم همین دوستم یه جورابی سفید رنگ و ساده پوشیده كه ساق آن تا مچ پا را پوشانده بود. حقیقتا تعجب كردم و یه كم نگران شدم كه نكنه ایشان هم ایمانشان ضعیفتر شده یا مثل بقیه جوانها كه رفتار دخترانه دارند و مثلا از این جوراب ها استفاده می كنند یا مثلا ابرو برمیدارند، ایشان هم رو به چنین كارهایی داره میره. خواستم همان موقع دلیل این كارشان را بپرسم ولی روم نشد. البته من خودم هم گاها میبینم كه این روزها برخی از پسرها هم از چنین جورابی استفاده می كنند ولی معمولا بیشتر، خانم ها (بخصوص دختر خانم ها) این نوع جوراب را می پوشند. حالا سه تا سوال داشتم كه ممنون میشم اگه جواب سه تا سوالم را جداگانه بدید. اولا اینكه آیا این كار ایشان نشان دهنده ضعیف شدن ایمان است؟سوال دوم اینكه آیا دوست بنده هم خدای نكرده داره میشه مصداق پسرهای آخرالزمان كه رفتار دخترانه انجام میدن؟ و سومین سوالم اینكه آیا از ایشان دلیل كارشان را بپرسم یا نیازی به این كار نیست؟ در پایان هم از شما تشكر می كنم و اگر نكته ای هست در مورد این رفتار بفرمایید؛ چون كمی نگران این رفتار دوستم شدم

اگر چه در حال حاضر استعمارگران و دشمنان ایران اسلامی جهت دستيابي به اهداف پليد خود با بهره گيري از انواع مكانيزم هاي علمي، فرهنگي و اجتماعي و با ترفندهاي گوناگون و با طراحی جنگ نرم و تهاجم گسترده فرهنگی و با استفاده از دستگاه های گوناگون تبلیغاتی، اینترنت، ماهواره و دیگر وسایل ارتباط جمعی، سعي دارند ارزش ها و فرهنگ غني ما را از بين برده و اهداف شوم خود را عملي سازند و از سوی دیگر، به خاطر گسترش روز افزون فرهنگ ضد دینی و دسترسی آسان جوانان و نوجوانان به شبكه ها و كانال های ضد دینی و برخی دیگر از عوامل اجتماعی، جوانان این مرز و بوم به انحاء و اشكال مختلف در معرض بمباران تبلیغاتی و شبیخون فرهنگی دشمنان قرار گرفته اند، این حالت، گاهی باعث به فراموشي سپردن منابع و ذخاير غني و ارزشمند فرهنگي، اخلاقي، علمي و مادي خودمان می شود و به جای آن باعث جلوه گری الگوها و ارزش‏هاي فرهنگ و مظاهر غربي می شود و جوانان و نوجوانان كشورمان را به فرهنگ غربی متمایل می سازد. این وضعیت اگرچه بسیار ناخوشایند و نگران كننده است اما، زنگ هشداری است كه هم باید مسئولین فرهنگی و آموزشی بیش از گذشته به هوش باشند و هم خود افراد بیش از پیش آگاه بوده و توجه داشته باشند كه گول مظاهر غربی و فرهنگ بی ریشه و منحط غربی ها و دشمنان واقعی اسلام را نخورند و با اقدامات پیشگیرانه و راهكارهای مقابله ای، به مقابله با شبیخون فرهنگی غربی ها بپردازند و با تقویت درست بنیه اعتقادی و مذهبی خویش، الگوهای اسلامی و ایرانی را به درستی بشناسند و به دیگران معرفی كنند تا جوانان این مرز و بوم از هجمه فرهنگی غربی ها مصون و محفوظ بمانند.

این را بدانید، گرایش برخی جوانان از جمله دوست و رفیق شفیق شما به برخی مظاهر غربی علاوه بر تأثیرات تبلیغات رسانه ای و  ماهواره ای و شبیخون فرهنگی، گاهی می تواند ریشه در ضعف بينش اعتقادی و عدم تقویت صحيح آموزه ها و تعالیم اسلامي داشته و نشانه ضعف ایمان باشد از این روی، لازم است با دانش افزایی، مطالعه و شركت در كلاس های اعتقادی و تفسیر قرآن، شناخت خود را روز به روز نسبت به تعالیم اسلامی گسترش داد و تقویت نمود.

اگرچه بر اساس برخی روایات در آخرالزمان، مردان خودشان را به شكل زنان و زنان خود را به شكل مردان در می آورند اما، از آنجا كه تشخیص آخر الزمان به این سادگی ها امكان پذیر نیست، رفتار دوست تان را نمی توان مصداق افراد آخر الزمان دانست چرا كه همواره این گونه رفتارها از ابتدای خلقت كم و بیش وجود داشته است اما، ممكن است هنوز عمومیت آخر الزمان را پیدا نكرده باشد.

نكته بسیار مهم در این قضیه، رفتاری است كه شما در قبال دوستان تان در پیش می گیرید، چرا كه امر به معروف و نهی از منكر اقتضا می كند كه در برابر غیر متعارف دوست تان بی تفاوت نباشید بلكه، با هوشمندی و پرهیز از تفكرات تعصبانه او را امر به معروف كنید البته، این را بدانید كه امر به معروف و نهي از منكر مسئوليت بزرگي است كه بايد با ظرافت خاص انجام گيرد تا مؤثر واقع شود. طبيعي است كه اگر اين فريضه الهي به طور شايسته عملي گردانید و مراتب و آداب خاص آن در نظر بگیرید و راه های مختلف آن را امتحان كنید، مسلماً بی تأثیر نخواهد بود و چه بسا ممكن است دوستان تان متوجه غیر متعارف خود گردند و از كارهای كه متناسب فرهنگ ما نیستند و به نوعی ضد فرهنگی و ضد دینی محسوب می شود فاصله بگیرد و مجدداً در مسیر درست زندگی قرار گیرد.

این را بدانید، اساساً انسان­ها موجوداتی هستند كه تا هنگام مرگ نیاز به آموزش و تربیت دارند و هیچ گاه نمی توان سن خاصی را برای پایان آموزش و تربیت انسان معرفی كرد، آموزش و پرورش مبانی اخلاقی و آموزه های تربیتی، باعث رشد و ترقی انسان و رسیدن به كمال نهایی انسانی كه والاترین هدف از خلقت انسان است، می گردد.