حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی

درباره تاريخچه بهائيت كمي توضيح دهيد.
پيدايش بهاييت در زمان ناصر الدين شاه قاجار بوده است كه بر اساس آن، شخصي بنام سيد محمد علي شيرازي ادعا كرد كه من باب و رابط امام زمان (ع) هستم. به نظر مي رسد انسان غير عادي بوده و صاحب انديشه و تفكر نبوده است. او عده اي را دور و بر خود جمع كرد و فتنه اي درست كرد كه كشور را فرا گرفت؛ مخصوصا بعضي از استان ها و ولايات بيشتر گرفتار بودند.
علماي مناطق كه او را مي شناختند ابتدا او را جدي نگرفتند ولي پس از مدت زماني، به مقابله پرداختند و با او مناظره گذاشتند و شكست خورد و معلوم شد كه سواد چنداني ندارد. توبه كرد ولي باز هم ادامه داد و سرانجام او را اعدام كردند.بعدها فردي از پيروان او به نام «حسينعلي بهاء» پيدا شد و گفت: من همان كسي هستم كه محمد علي باب وعده ظهور او را داده بود. او ادعاي پيامبري كرد و تعاليم جديدي آورد و حرف هاي محمد علي باب را به عنوان مهارت جمع كرد تا به دست علما نيفتد و آن ها پاسخ علمي بدهند. البته دولت هاي استعمارگر مانند روسيه و انگلستان كه هميشه شعارشان «تفرقه بينداز و حكومت كن» بوده است آن ها را تقويت مي كردند و به اين اختلافات دامن مي زدند.
مستشرقين مي گويند بهائيت از فرقه هاي منشعب از شيعه است ولي در واقع آن ها، شيعه و حتي مسلمان نيستند؛ زيرا وجود امام زمان (ع) را انكار كرده اند، حسينعلي بهاء، خاتميت پيامبر اسلام را انكار كرده است در حالي كه همه مسلمانان در مورد پيامبر اسلام (ص) اجماع دارند، براي خودشان نماز و روزه دارند كه معلوم نيست بهايي هاي امروز انجام دهند، عدد 19 برايشان مقدس است، سالشان 19 ماه است، ماهشان 19 روز است و روزه شان 19 روز است.
از قديم تا به امروز در شهر عكا در فلسطين اشغالي پايگاه داشته ند و هم اكنون نيز مدعيان حقوق بشر از اين ها طرفداري مي كنند. علاقه مندان براي كسب آگاهي بيشتر مي توانند به كتاب هايي كه در رد بهاييت نوشته شده است مراجعه كنند.

کد امنیتی
سوال امنیتی
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.