حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی

در فيلم محمد رسول الله نشان مي دهد كه در جنگ بدر زماني كه مشركين مي خواهند آب بخورند مسلمانان با سنگ، چاه را پر مي كنند و كساني را كه مي خواهند آب بخورند را با تير مي زنند. آيا اين مساله واقعيت دارد؟
در بعضي از كتاب ها از جمله كتاب السيرة النبوية ابن هشام آمده است كه بعضي از ياران پيامبر(ص) پيشنهاد كردند كه چاه ها را پر كنيم و حوضي درست كنيم تا از آن استفاده كنيم و مشركان را محروم كنيم. ولي اين مورد اعتبار سندي ندارد و با دلايل تاريخي نمي توان آن را پذيرفت. علاوه بر اين، فيلم هاي تاريخي تمام جزئياتش منطبق با منابع تاريخي نيست.
وهابيون به اين مطلب استناد مي كنند و آن را به حادثه كربلا مربوط مي كنند ولي رسول خدا(ص) هرگز از روش هاي غير اخلاقي استفاده نمي كرد. حضرت در دستورهاي نظامي به سربازان خود مي فرمود: درختان ميوه دشمن را قطع نكنيد، آب آن ها را مسموم نكنيد، فراري را نكشيد، سالخوردگان را نكشيد.
ما نمي توانيم اعمال ناجوانمردانه و غير انساني را به پيامبر خدا(ص) نسبت دهيم؛ هرچند در برخي كتب آمده باشد. در مورد همين موضوع نيز ابن هشام اين داستان را از يك فرد مجهولي نقل مي كند.
علاوه بر اين، خداي متعال از چند راه، مسلمانان را امداد غيبي كرد كه از آن جمله باريدن باران بود. اگر آب داشتند چه معنا دارد كه خدا در قرآن كريم بفرمايد كه ما شما را با نزول باران ياري كرديم؟

کد امنیتی
سوال امنیتی
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.