مسؤلین مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با حضور درشعبه اصفهان با رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و رییس مرکز ملّی پاسخگویی نمایندگی اصفهان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد علیجانی رییس مرکز ملّی پاسخگویی به پرسش های دینی اصفهان در ابتدای این دیدار با اشاره به ظرفیت های خاص مرکز اصفهان در زمینه پاسخگویی چهره به چهره گفت: می توان بر روی این بخش سرمایه گذاری زیادی انجام داد و فعالیت آن را به سایر مدارس علمیه سطح استان اصفهان و حتی امامزادگان و بقاع متبرکه توسعه داد.

وی افزود: تلاش هایی جهت یکسان سازی حق الزحمه همکاران دفتر اصفهان با دفتر قم و همچنین تجهیز دفتر اصفهان به گوشی های IP Phone و جذب کارشناسان نخبه از بین طلاب در برنامه سال 1395 قرار دارد.

در بخش دیگری از این جلسه حجت الاسلام و المسلمین محمود سقایی مدیر بخش ارزیابی و واحد تلفنی مرکز ملّی پاسخگویی به پرسش های دینی با تشکر و قدردانی از تلاش های کارشناسان دفتر اصفهان و اظهار داشت: کارشناسان باید در اخلاق و رفتار متمسک به سیره نبی اکرم(صلی الله علیه و آله) باشند و با پرسشگر همدلی و همراهی نمایند.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید حسن هاشمی مدیر بخش پشتیبانی علمی- پژوهشی مرکز ملّی پاسخگویی به پرسش های دینی با بیان توضیحاتی در مورد ساز و کار واحد پشتیبانی علمی گفت: پاسخگویی امری است سیال یعنی همینطور که در جامعه شبهه ایجاد می شود باید پاسخگو هم به روز باشد و وظیفه بخش پشتیبانی علمی، ایجاد بستر آموزش مستمر و زمینه سازی برای پژوهش های کارشناسان است.

امیر عباس جانقلی رییس اداره برنامه ریزی و پشتیبانی مرکز ملّی پاسخگویی به پرسش های دینی در ادامه این جلسه بیان داشت: پیگیری های لازم جهت خرید گوشی های IP Phone صورت گرفته است و همچنین پیگیری های لازم جهت عدم کاهش بودجه مرکز در سال 1395صورت پذیرفته و حتی در صدد افزایش آن هم هستیم.

در قسمت پایانی این جلسه حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: با توجه به این که سامانه پاسخگویی در قم متمرکز است، انتظار می رود سؤالات و شبهات، به صورت بسته ای سالیانه، فصلی، ماهیانه یا روزانه در اختیار کارشناسان قرار گیرد.

وی با تأکید به این که شخصی سازی خدمت با تعمیم بخشی مسأله باید جدا شود، گفت: خدمتی که در پاسخگویی ارائه می شود از پیش تعیین شده است، یعنی پرسشگر مسأله خودش را می پرسد و پاسخگو با توجه به همان مسأله پاسخ می دهد امّا ممکن است این مسأله در جامعه تعمیم داشته باشد. لذا می بایست پاسخ های ارائه شده به پرسشگر به شکلی باشد که بتوان آن را به جامعه تعمیم داد و پاسخگوی شبهات مشابه ارائه شده در جامعه باشد.

وی از نزدیک بودن ماه مبارک رمضان و اعزام های عمومی در این ماه خبر داد و گفت: خوب است فرآورده های واحد تلفنی مرکز ملّی پاسخگویی، به صورت مکتوب استخراج شده تا بتوان آن ها را در اختیار مبلغین ماه مبارک قرار داد.

وی گفت: این رویکرد می تواند علاوه بر ارائه خدمت به مخاطب، محصول را هم در کنار خودش داشته باشد، بر خلاف بقیه بخش ها که فعالیت محورند.

وی ادامه داد: اگر این محصولات مورد حمایت دفتر قم و اصفهان قرار بگیرد می تواند آینده خوبی را همراه داشته باشد و در آموزش کارشناسان هم حمایت لازم است و باید توجه داشت، آموزشی مفید و مؤثر خواهد بود که ما را یک قدم به هدفمان نزدیک تر نماید.

لازم به ذکر است در پایان این دیدار از کارشناسان مرکز ملّی پاسخگویی اصفهان به مناسبت ولادت با سعادت امیرالمؤمنین علی علیه السلام با اهدای هدایایی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.