در اینترنت به وفور دعاها و ذکر ها و نمازهایی وجود دارد که برای جلب عشق ومحبت کسی است که دوستش داریم... اگر واقعا کسی رو از ته دل دوست داشته باشیم و قصدمون هم فقط ازدواج باشه ولی نمیتونیم بهش عنوان کنیم که دوستش داریم نماز یا دعای معتبری هست که از خدا بخواهیم که به هم برسیم؟
من نمیخوام کسی رو طلسم کنم میخوام با دعا کردن خدا کمکم کنه که به عشقم برسم

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
پرسش گر گرامي اين دعاها و بيشتر دعاهايي كه در رديف آن قرار مي گيرد، معتبر نيستند و نمي توان به آنان استناد كرد و بعيد نيست عمل كردن به محتويات آن حرام باشد.
توصيه ما اين است كه از راه اين دعا هاي غير معتبر به فكر محبوبيت نباشيد، راه محبوبيت شما در قلب افراد مومن ،ايمان و عمل صالح شما است همان طور كه خداوند در قرآن مي فرمايد:«إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا»(1)
مسلّماً كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام داده‏اند، خداوند رحمان محبّتى براى آنان در دلها قرار مى‏دهد!
بهتر است به جاي اين كه وقت خود را صرف جلب محبت ديگران با اين دعا ها كنيد در مسير الهي قدم برداريد و به گونه اي زندگي كنيد كه محبوب خداوند تعالي و امام زمان (ع) باشيد. استفاده از راه طلسم يا دعاي محبت يا رابطه حرام، علاوه بر عقوبت اخروي ،شما را از خواسته دنيوي تان و رسيدن به فرزد مورد نظرتان دور مي كند.
در ضمن براي ازدواج نيز اگر از كسي خوش تان مي آيد و به فكر ازدواج هستيد، بهتر است براي اين منظور علاوه بر دعا از خداوند ، به صورت غير مستقيم از آن فرد بخواهيد به خواستگاري شما بيايد، يعني از يك فرد مطمئن ديگر بخواهيد بدون اين كه شما كوچك شويد، ايشان را به خواستگاري از شما ترغيب كند، بزرگ تر ها و آشنايان دلسوز در اين امر مقدم هستند، از آن ها بخواهيد اين كار را انجام دهند.
پس از طلسم يا دعاي محبت كه مورد تاييد نيست استفاده نكنيد، بلكه از دعا و خواستگاري غير مستقيم استفاده كنيد، چرا كه علاوه بر دعا تلاش متناسب هم براي رسيدن به خواسته ها لازم است، و تلاش متناسب شما همين واسطه فرستادن است.
تنها راه شرعي رسيدن به خواسته تان همين است.
پي نوشت:
1. سوره مريم (19) آيه 96.
موفق باشید.