پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

بعد از شب زفاف تا 10 روز نزدیکی نداشتیم اما بعداز این مدت در اولین نزدیکی اضطراب و ترس باعث شد همین که سرآلت تناسلی را در رحمم حس کردم نتوانستم تحمل کنم ومانع شدم دوباره خونریزی کردم و حالا از ترس نمی توانم نزدیکی بکنم لطفا راهنماییم کنید

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
احتمالا اين حالت يكي از اختلالات كنشي جنسي به نام واژينيسم است. وقتي خانم و آقا وارد زندگي مشترك مي شوند و مي خواهند رابطه زناشويي برقرار كنند، در برخي خانم ها عضلات ثلث خارجي واژن (مهبل) به طور كاملا غيرارادي منقبض و سفت مي شود و هنگام رابطه زناشويي درد شديدي احساس مي كنند و همين مساله باعث مي شود به ارتباط با همسر خود تن نداده، نتوانند عمل دخول را انجام دهند. متاسفانه گاهي اين مشكل به دليل ناآگاهي زوج جوان، به يك مشكل جدي تبديل مي شود و تا مدتي طولاني باقي مي ماند كه به راحتي قابل حل است.
در اين حالت ممكن است مرد همسرش را سرد مزاج پندارد؛ در حالي كه واژينيسم، سردمزاجي نيست، بلكه چه بسا زن، گرم مزاج هم باشد؛ اما اين حالت مانع از ايجاد رابطه اش مي شود. همسر شما بايد توجه داشته باشد كه شما از بروز اين حالت در خود، كاملا ناراضي و ناخشنود هستيد و معناي ناتواني شما بي توجهي به خواسته هاي او نيست.
بهترين كار درمان است. قطعا مشاوره حضوري با يك مشاور امور خانواده آن هم به صورت حضوري كمك بزرگي به شما خواهد كرد.
البته خوب است كه از وساطت مادرتان هم بهره بگيريد. مادرها تسلط خوبي بر دخترانشان دارند به گونه اي كه با دلداري و تشويق دخترشان وي را به انجام عمل جنسي يا برطرف كردن اين مشكل ترغيب مي كنند.
كناره گيري شما از عمل جنسي مي تواند ناشي از موارد ذيل باشد
1. ناآگاهي هر دو طرف از مسائل زناشويي و چگونگي رابطه زناشويي كه بايد به كمك يك متخصص سكس تراپي يا كارگاه هاي آموزشي كه در مراكز معتبر و مجاز انجام مي شود بياموزيد. در اين زمينه كتابهاي خوب و فراواني نوشته شده است مانند پاسخ به مسائل جنسي و زناشويي از دكتر هانا استون و ابراهام استون ترجمه آقاي دكتر طراز الله اخوان و نيز كتاب راهنماي خانواده، آشنايي با مسائل جنسي و زناشويي از آقاي علي اكبري كه زوج هاي جوان بايد با اين كتاب ها آشنا شوند.
2. اضطراب هاي دختر خانم كه گاهي ديگران با اطلاعات نادرست ايجاد مي كنند و رابطه زناشويي را درد آور جلوه مي دهند؛ حال آن كه بسيارند خانم هايي كه به راحتي با اين مساله كنار آمده اند و هيچ مشكلي هم برايشان پيش نيامده است. گاهي متاسفانه خانواده ها زوج را براي عروسي كردن در شب زفاف در فشار قرار مي دهند و باعث اضطراب مي شوند.
در موارد بسياري هم، رفتارهاي نسنجيده و بي تدبيري مرد، شتابزدگي و به ويژه، رفتارهاي خشن و به دور از عواطف او، سبب اين اضطراب و در نتيجه واژينيسم مي شود. دستورهاي آرام بخش اسلام براي شب زفاف به منظور پيشگيري از همين مشكلات است. گاهي اين ترس و اضطراب به سال ها پيش بر مي گردد؛ براي مثال ممكن است خاطره اي تلخ و ناخوشايند از دوران كودكي به جا مانده باشد و مثلا پدر و مادر در پي كنجكاوي هاي فرزند در اعضاي بدن خود، او را ترسانده باشند.
3. احساس گناه كه به طور معمول رهاورد سخت گيري هاي بيش از حد مذهبي در اين زمينه است كه باعث مي شود زن، رابطه با شوهر را معادل گناه بداند.
4. نقص عضو يا التهاب هاي داخلي يا خارجي واژن كه به جسم خانم مربوط مي شود و در هر صورت بايد تحت درمان قرار گيرد.
درمان:
براي درمان، تخصص هاي گوناگوني وجود دارد؛ چون ممكن است به ابعاد مختلف روحي و جسمي زن، ارتباط داشته باشد.
ابتدا به متخصص زنان و زايمان مراجعه كنيد تا با گفت و گو و راهنمايي هاي لازم به شما كمك كند. همانطور كه گفتيد يكي متخصص مربوطه به عمل جراحي توصيه كرده، اما شما مي توانيد به پزشكان ديگري هم مراجعه كنيد. زيرا گاهي پزشكان متخصص با تجويز ژل هاي بي حس كننده، وسايل مخصوص و داروهاي ضد انقباض تزريقي، كمك هاي خوبي به شما خواهند كرد. مگر اينكه واقعا مشكل شما ويژه باشد. كه با مراجعه به متخصصان خانواده درماني يا سكس تراپي قابل پي گيري است. روان درمانگر مي تواند با برطرف كرن نگراني ها، احساس گناه و آموزش شيوه هاي كسب آرامش، شما را راهنمايي كند.
موفق باشید.