با سلام و خسته نباشید
با توجه به اینکه شواهد بسیار محکمی بر اینکه کشتی حضرت نوح (ع) در کوههای آرارات ترکیه پیدا شده و لوح خطیی که با خط سامی در آن حوالی پیدا شده این مدعا را اثبات می کند، و همچنین از همه جالب تر نوشته های این لوح است که حضرت نوح (ع) به 5 تن آل عبا متوسل شده، ولی نمیدانم واقعا نمیدانم نه تنها علمای شیعی حرفی در مورد این کشفیات نمیزنند وقتی هم که پا به مسجد کوفه می گذاری برای اینکه غلوی در مورد این مسجد بکنند حرف از روایتی میزنند که حتی مخالف آیات قران است چون در قران گفته کشتی حضرت نوح در کوه جودی واقع شده نه در محلی صاف و هموار همچون مسجد کوفه!!
واقعا متاسفم برای علمای شیعه که با توجه به اینکه خداوند چنین سند محکمی را در مورد حقانیت شیعه حفظ کرده همانطور که خداوند در قران گفته: «و لقد ترکناها آیة فهل من مدّکر(سوره قمر، آیه 15)
"و ما آن کشتی را محفوظ داشتیم تا آیت عبرت شود، پس کیست که پند گیرد؟»
ولی علمای شیعه نه تنها حرفی از آن در ایران نمیزنند برسد به کشورهای دیگر!!!
و جالب اینجاست آنقدر در مورد این قبیل مسائل بی اطلاعند که روایتی مخالف آیه قران را قبول می کنند! و این نشان از این است که علمای شیعه در مورد آیات قران تدبر نمی کنند.

حال با همه ی این سندهای محکم در مورد کشف کشتی حضرت نوح و اثبات آن از طریق کتیبه های یافت شده و دست یافتن مکتشغین به قدمت کشتی که مربوط به زمان حضرت نوح است و با توجه به اینکه طبق آیه قران روی کوهی به گل نشسته و همچنین آثاری باقیمانده از بقایای حیوانی در داخل کشتی آیا با این همه دلیل و مدرک می توان گفت که این کشتی ربطی به حضرت نوح ندارد؟
می گویند این لوح(متوسل شدن حضرت نوح به 5 تن آل عبا) که در آن حوالی پیدا شده اکنون در موزه مسکو می باشد واقعا واقعا چرا تا کنون صدا و سیما یا... حرفی در مورد این لوح نزده ؟

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
پرسشگر محترم كشف كشتي نوح در كوه هاي آرارات و لوح سنگي اي كه نام پنج تن بر آن حك شده بوده در نزديكي آن، مربوط به سالهاي اخير است و از گذشته در مورد محل جوديّ در كتب تفسير با استناد به بعضي روايات و نظر مفسران اوليه، احتمال هايي داده شده كه بسياري آن را همين آرارات فعلي در تركيه دانسته اند(1) و بعضي آن را كوهي نزديك نجف شمرده اند.(2)
اين كه در مسجد كوفه با استناد به روايات غير قطعي اي كه وجود دارد، نقطه اي به عنوان جايگاه فرود كشتي نوح معين شده باشد، گر چه امروز معلوم شده كه جودي در كوفه و نجف نيست، ولي ايرادي ندارد و زيارت كننده را به ياد جريان نوج و بي پناهي سرنشينان اين كشتي و دفاع خدا از آنان مي اندازد و سبب تنبه است و تحريف دين هم نيست.
مانور دادن روي كشتي پيدا شده و لوح پيدا شده هم خوب است و كم و بيش اين كار انجام شده است.
اما تذكر شما هم بجاست ما از حضرتعالي تشكر مي كنيم
پي نوشت ها:
1. انوار درخشان، تهران، لطفي، 1404ق، ج‏8، ص412؛ ترجمه رهنما، ج‏2، ص 209 ؛ تفسير آسان، ج‏7، ص 281 و ...
2. سيد عبد الحسين طيب، أطيب البيان، تهران، اسلام، 1378ق، ج‏7، ص54.
موفق باشید.