با سلام
من 3.5 ساله ازدواج کردم و بچه ندارم. و توی زندگیم مشکل خاصی ندارم جز اینکه دارم سربازیم رو بصورت امریه میگذرونم. و چندماه دیگه هم به احتمال زیاد وارد مقطع کارشناسی ارشد میشم. 1.5 سال پیش دایی همسرم فوت کردن.که بچه هاش الان 3 پسر 14 تا 2 ساله اند.
مدتیه احساس میکنم میتونم همدم خوبی برای زن دایی همسرم باشم . اینها خانواده با رسم و رسوم و با غیرتی هستن (ولی یه کم که توجه کردم دیدم زن دایی یه مقداری نرمال تره و افراط نمیکنه تو این موضوعات!) . درضمن خانواده دایی از لحاظ مالی هیچ مشکلی ندارن.
براساس چیزایی که گفتم و شناختی که خودم دارم زن دایی ازدواج دائم مجدد نخواهد کرد ،حداقل حالاحالاها.
الان میخواستم ازتون خواهش کنم تا منو کمک کنین و بهم بگین چطوری میتونم به زن دایی بفهمونم که آدم سالمی مثل من بهش علاقه منده و میخواد بهش پیشنهاد یه امر آرامش بخش بنام ازداج موقت بده . فقط نگرانیم اینه که همسرم نفهمه.
لطفا راهنماییم کنین که چجوری وارد بشم طوری که به زن دایی بر نخوره و احیانا بتونم ایشونو نرم کنم؟؟
یک دنیا ممنون میشم
درضمن 1-من در خانواده حسن شهرت دارم 2-فرزند بزرگ زن دایی آخرهفته ها پیش من درس میخونه

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
به نظر مي رسد در شرايط فعلي، مطرح كردن ازدواج موقت با زن دايي‌تان اشتباه محض خواهد بود. حتي اگر موفق شويد به نوعي اين موضوع را با زن دايي‌تان مطرح كنيد و نظر او را جلب نماييد، ازدواج موقت شما با وي و نيز با هيچ زن ديگري به صلاح‌تان نخواهد بود، بهتر است بي جهت از ورود به وادي ازدواج موقت خودداري كنيد و به همان همسر دائمي خود بسنده كنيد و قدر محبت‌هاي همسر خود را بدانيد. به يقين، اين هم به نفع زندگي شما با همسرتان و هم به نفع زندگي زن دايي‌تان خواهد بود.
بگذاريد اگر زن دايي‌تان نياز به ازدواج دائم يا موقت دارد، خود شخصاً اقدام كند و در پي نيازش برود، شايد او اصلاً دوست نداشته باشد كه ازدواج مجدد كند و ترجيح مي دهد كه باقي عمر خود را در كنار فرزندانش بگذراند بنابراين، ممكن است پيشنهاد ازدواج موقت از جانب شما را به هر نحوي كه بيان كنيد يك نوع بي ادبي و جسارت قلمداد كند و شما را به بالهوسي و سوء استفاده گري و فرصت طلبي و... متهم كند و بدين ترتيب، آبروي شما نزد ايشان و ديگر بستگان‌تان برود و يا اين كه در صورت استقبال از ازدواج موقت، به احتمال خيلي زياد ممكن است دير يا زود اين رابطه آشكار شود. به هر حال، خورشيد تا ابد پشت ابر باقي نمي ماند بلكه، روزي آشكار خواهد شد، آنگاه با فرزندان و بستگان او چه مي كنيد؟ چه جوابي براي همسرتان و خانواده وي خواهيد داشت؟ چيزي كه روشن است، اين است كه پيشنهاد ازدواج موقت به زن دايي‌تان چه موافقت بكند و چه موافقت نكند با مشكلات عديده اي روبرو است كه در هر صورت امنيت رواني شما را به شدت به مخاطره مي‌اندازد و تهديد مي كند بنابراين، توصيه مي شود كه با ديدي واقع بينانه به مسائل بنگريد و با دست خويش براي خود مشكل نتراشيد و خود را از چاله به چاه نيفكنيد بلكه، در پي زندگي خود باشيد و هر لحظه روابط‌تان را با همسرتان تقويت كرده و آن را بهبود ببخشيد.
اگر دل‌تان به حال زن دايي‌تان مي سوزد چرا زمينه ازدواج دائم او را با فردي كه شرايط زندگي با او را دارد و مي تواند با ازدواج با زن دايي‌تان نياز هاي عاطفي و جنسي او را تأمين كند، فراهم نمي آوريد؟
به نظر مي رسد شما بيش از آن كه دل‌تان براي زن دايي‌تان بسوزد در پي ارضاي زياده‌خواهي‌هاي خود هستيد و يك جورايي، حس تنوع طلبي در شما بيدار شده است و چون زن دايي‌تان بيوه گرديده، فرصت را مغتنم دانسته و در پي سوء استفاده از موقعيت او هستيد، ولي گويا نمي دانيد با اين كار به ظاهر مشروع، چه آسيب هايي را به پيكره زندگي مشترك خويش وارد مي كنيد و چه مشكلاتي را به وجود مي آوريد.
ما به هيچ وجه مخالف ازدواج موقت نبوده و نيستيم. اما شرايط شما را براي ازدواج موقت مناسب نمي دانيم. اگر شما نيم نگاهي به فلسفه تشريح ازدواج موقت بيندازيد متوجه مي شويد كه اين نوع ازدواج براي همگان با هر شرايطي تشريح نشده است بلكه، بيشتر براي دو دسته زير است:
1. عزب‏ها و كساني كه اصلاً ازدواج نكرده‏اند و امكان ازدواج دائم نيز براي آنها فراهم نيست.
2. كساني كه همسر دارند. امّا بيش از چهار ماه در مسافرت به سر مي برند و از همسرشان دور هستند و نياز جنسي شديدي در خود احساس مي كنند، يا زن‏هاي‌شان مريض بوده و قابل استمتاع و بهره وري جنسي نيستند و يا طلاق داده شده و يا فوت كرده اند بنابراين، براي مردان متأهل و همسرداراني كه مانعي براي ارضاي نياز جنسي با همسرشان وجود ندارد، ازدواج موقّت شايسته نيست.
ضمن اين كه بايد توجه داشت، ازدواج موقت با همه‌ي مزيت هاي آن، داراي آسيب هاي فراواني هم مي باشد كه شايسته است از ديد ژرف انديشان مثل شما مخفي نماند. در ادامه به يكي از مهمترين آسيب هاي آن اشاره مي كنيم: مردي كه در كنار همسر دايم، مخفيانه همسر موقت بر مي گزيند، به دليل تخليه روحي، عاطفي، هيجاني و جنسي در كنار همسر موقت، ديگر حوصله برقراري رابطه صميمي با همسر دائم خود را نخواهد داشت. مانند فردي است كه كامل سير شده و ديگر از بهترين غذاها لذت نمي برد. اين روند موجب كاهش علاقه، محبت و سرمايه گذاري عاطفي و هيجاني نسبت به همسر دائمي مي گردد و اين نقطه شروع اختلافات زناشويي و خانوادگي است كه اين خود باعث بروز مشكلاتي در همسر دائمي مي گردد. در بعضي موارد زن مجبور مي شود به دليل نيازهاي عاطفي ارضا نشده و يا انتقام از همسر به روابط خارج از چارچوب خانواده روي بياورد كه اين كار باعث متلاشي شدن بنيان خانواده مي شود كه در هر صورت، به ضررتان تمام خواهد شد. اميدورايم كه شما بي‌گدار به آب نزنيد بلكه، هوشمندانه و زيركانه تمام جوانب را بسنجيد و مشكلات احتمالي را پيشاپيش پيش بيني كنيد و به خاطر يك هوس زودگذر، زندگي و آرامش فعلي خود را به هم نزنيد.
موفق باشید.