با سلام و خسته نباشید.من بسری هستم که 24سالمه . مدت1سال هست که ازدواج کردم و دچار اانزال زود رس هستم.میخواستم چند دارو و اسبری بدون عوارض و ثبت شده در وزارت بهداشت رو بهم معرفی کنید.ممنون

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
معرفي داروها و اسپري هاي اين چنيني در تخصص ما نيست و از آنها اطلاع دقيق نداريم. به نظر مي رسد كه بهتر است به دنبال درمان اساسي اين مسئله باشيد. در ادامه مطالبي را در مورد انزال زود رس براي شما بيان مي كنيم.
دلايل ايجاد انزال زود رس:
1- عوامل رواني بازدارنده: عواملي مانند اضطراب در حين سكس، احساس گناه يا افسردگي مي توانند موجب انزال زود رس شوند.
2- فاصله زياد بين روابط جنسي: وقتي كه احساسات جنسي بين زوجين متراكم مي شود، معمولا كنترل يك باره آن ها سخت مي شود و منجر به انزال زود رس مي شود.
3- تجربه جنسي كم: بيش تر افراد در اوايل زندگي زناشويي دچار اين مشكل مي شوند و به مرور زمان با تجربه بيش تر مشكل شان رفع مي گردد.
4- عوامل پزشكي بازدارنده: عواملي نظير آسيب جسمي ، تداخلات دارويي در هنگام درمان بعضي بيماري ها و مشكلات هورموني از جمله عوامل پزشكي هستند كه منجر به انزال زود رس مي شود.
5- خود ارضايي مداوم در گذشته: يكي از دلايل زودانزالي، خودارضايي است.
6- داشتن ميل جنسي بالا نيز نقش بسياري در زود انزالي دارد.
روش هاي درمان:
* نترسيدن از وقوع انزال زودرس، خود به تاخير در انزال كمك مي كند. فرد و شريك جنسي اش بايد در اين مورد با هم صحبت كنند و هر دو كمك كنند تا اين مشكل زود تر برطرف شود.
* محيط و فضا و اتاقي كه در آن استراحت مي كنيد، بايد فضاي آرام و امن باشد، زيرا فضاي امن و آرام زمينه كافي را براي عمل زناشويي فراهم مي كند. آرامش رواني محيط زمينه ساز عجله نكردن براي تمام شدن كار لازم و ضروري است. ولي اگر احساس شود ممكن است در معرض مشاهده ديگران حتي كودك خردسال و يا شيرخوار واقع شويد، دچار مشكل مي شويد. بنابراين توصيه مي شود در اتاق اختصاصي و در اتاق بسته و حتي قفل شده عمل انجام گيرد.
* اگر از مطلب خاصي دچار اضطراب مي شويد، به رفع علت اضطراب پرداخته شود، زيرا اضطراب از هر مطلب و موضوعي، به از دست دادن كنترل و تسلط بر اعصاب و وضعيت رواني منجر مي شود.
* پيش از ارتباط جنسي، مرد حتما بايد با مالش نقاط حساس و جنسي بدن زن را تحريك كند. او را به سر رضايت و شوق آورده تا زن آمادگي كافي براي عمل زناشويي پيدا كند. زيرا زن براي رسيدن به اوج لذت جنسي مدت زمان بيش تري نياز دارد. بر خلاف مردان كه زودتر تحريك شده و به اوج لذت جنسي مي رسند. بنابراين مرد بايد تحمل كند و با ايجاد آمادگي در زن زمان ارگاسم همديگر را نزديك تر كنند. گاهي لازم است 15 دقيقه مقدمات عمل زناشويي طول بكشد.
* دم كرده گل شقايق و دارچين و همچنين سياه دانه و بخته سنجد در روغن زيتون باعث دير انزالي يا به اصطلاح سفتي كمر مي شود.
* تعدد مقاربت: زياد كردن تعداد سكس در طول هفته و روز مي تواند به درمان زود انزالي كمك كند.
* براي ارتباط جنسي، مرد در زير قرار گيرد و زن در رو تا مرد ديرتر به ارگاسم و اوج لذت جنسي برسد.
هم چنين مي توانيد از تكنيكهاي زير در رابطه جنسي استفاده كنيد:
1_ در طول رابطه جنسي و در قسمت پيش نوازش، زن مي تواند با دست الت تناسلي مرد را تحريك كند و قبل از وقوع انزال، تحريك متوقف مي شود. بعد از وقفه اي كه مرد به ارامش رسيد مجددا اين كار تكرار مي شود. تكرار اين عمل كمك مي كند تا مرد بتواند استانه تحريك خود را بالا ببرد و كنترل انزال را به دست گيرد. در سكس صحيح كه مدت زمان مناسبي به پيش نوازش اختصاص يابد مثلا اگر از 50 دقيقه وقتي كه براي رابطه در نظر گرفته مي شود حدود 40 دقيقه به پيش نوازش اختصاص يابد معمولا مشكل زود انزالي كمتر بوجود مي آيد.
2- در هنگام دخول قبل از خروج مني، آلت خارج شده و با فشار محكم نوك آلت تناسلي، تحريك جنسي از بين مي رود و بعد از مدت كوتاهي مجددا دخول صورت مي گيرد و باز قبل از وقوع انزال، خارج و نوك الت فشار داده مي شود. اين راه هم باعث مي شود كه به تدريج، آستانه تحريك بالا مي رود و انزال ديرتر صورت مي گيرد.
3- به مانند روش قبل، ولي بعد از خروج آلت، با گذاشتن كيسه يخ روي آلت تحريك از بين مي رود و بعد از آرامش، مجددا دخول صورت مي گيرد. در مورد دوم و سوم داخل و خارج شدن آلت قبل از وقوع انزال تا زماني صورت مي گيرد كه زن به ارگاسم برسد، سپس مرد تحريك را تا حد انزال ادامه مي دهد.
4- براي نزديكي كردن حالتهاي مختلفي وجود دارد، در اينجا بايد از حالتهايي استفاده كرد كه كمترين تحريك در ناحيه حشفه مرد باشد مثلا حالتي كه طي آن مرد دراز كشيده و زن روبروي مرد و در بالا قرار مي گيرد و تحريك توسط زن صورت مي گيرد. وقتي مرد احساس كرد كه انزال در حال وقوع است از زن مي خواهد تحريك را متوقف نمايد و بعد از آنكه مرد احساس آرامش كرد مجددا تحريك توسط زن شروع مي شود.
5- يك تكنيك ديگري براي درمان زود انزالي مطرح است كه ادعا مي شود كه نقائص روش هاي قبل را ندارد، و آن روش تقويت ماهيچه هاي كنترل كننده انزال است. اين تكنيك اولين بار توسط يك پزشك و دانشمند فرانسوي به نام آقاي Kegel ابداع و معرفي شد و پس از آن به عنوان يك تمرين بسيار مفيد در آموزشهاي جنسي و سلامت سيستم تناسلي به كار گرفته شد. اين تكنيك آخرين شيوۀ درمان انزال زودرس در دنيا مي باشد.
انزال در مردان تحت كنترل مجموعه ماهيچه هايي تحت عنوان ماهيچه هاي PC مي باشد. برخي نقش هاي اين ماهيچه ها در اندام تناسلي عبارتند از:
تأثير در مدت زمان رسيدن به انزال
تأثير در لذت دريافتي از ارگاسم به هنگام رسيدن به انزال
تأثير در شدت و قدرت انزال
تأثيردر ميزان و توانايي نعوظ آلت تناسلي
با توجه به چهار مورد مذكور، هرچه ماهيچه‌هاي PC از قدرت بيشتري برخوردار باشند، مدت انزال
طولاني تر، شدت وقدرت آن بيشتر و نعوظ آلت، قوي‌تر و شديدتر خواهد بود.
ادعا مي شود كه كنترل انزال با تقويت ماهيچه هاي PC، بهترين و كاراترين روش براي كنترل انزال در مردان است.
اين روش نياز به هيچگونه دارو يا ماده اي ندارد،كه نيازمند انجام چند دقيقه تمرين روزانه است.
برخي از مزيتهاي كنترل انزال با روش تقويت ماهيچه هايPC عبارتند از:
اصل مشكل را برطرف مي كند و به دنبال پنهان كردن آن نيست.
بلند مدت است و درمان آن به صورت مقطعي يا موضعي نيست.
هيچگونه دارو يا ماده اي لازم ندارد، فقط چند دقيقه تمرين روزانه كافيست.
علاوه بر كنترل انزال، باعث افزايش قدرت آلت و شدت انزال نيز مي شود.
نيازمند كاهش لذت در طول آميزش يا قطع كردن آميزش نيست.
شناخت ماهيچه هاي PC
مطالعات نشان مي‌دهد كه 85 درصد از مردان به مدت كمتر از 2 دقيقه دخول به انزال مي رسند. انزال سريع به خاطر ضعف و عدم تكامل مناسب ماهيچه PC مي باشد.
ماهيچه‌ي PC مركز اصلي كنترل انزال در مردان مي‌باشد. شما مي توانيد ماهيچه‌ي PC را آن قدر تقويت كنيد كه به وسيله‌ي آن از انزال خود جلوگيري نماييد. در واقع ماهيچه‌ي PC ، به شما كمك مي كند كه انزال خود را كنترل نموده وحتي از وقوع آن جلوگيري نماييد. با تقويت مناسب و صحيح ماهيچه‌ي PC، شما مي توانيد وقوع، مدت زمان، شدت و قدرت ارگاسم را افزايش دهيد.
ماهيچه PC ضعيف باعث نعوظ و انزال ضعيف، سريع و حتي زودرس مي‌شود.
بنابراين كنترل انزال، موضوعي است كه به توسعه و تقويت ماهيچه PC مربوط مي‌شود. ماهيچه‌ي PC مجموعه‌اي از ماهيچه هاي لگنچه مي‌باشد كه در واقع پايه و اساس سلامت جنسي را شكل مي‌دهد. اين ماهيچه ها از محل استخوان عمومي در قسمت جلوي بدن شروع شده و تا قسمت پشت ادامه پيدا مي كنند. شما مي توانيد اين ماهيچه ها را در پشت بيضه‌هاي خود و جلوي مخرج (بين مخرج و بيضه‌ها به صورت يك مجرا)، نزديك به غده‌ي پروستات حس كنيد.
ماهيچه‌ي PC علاوه بر كنترل ادرار به كمك ديگر ماهيچه هاي لگنچه، كمك مي‌كند كه مرد به ارگاسم برسد. تقويت ماهيچه‌ي PC، راز توسعه و بهبود رابطه‌ي جنسي و سلامت دستگاه تناسلي مي باشد.
راه‌هاي مختلفي براي پيدا نمودن ماهيچه‌ي PC در بدن وجود دارد. در زير به دو روش آن اشاره شده است.
قطع نمودن جريان ادرار
شما مي توانيد به هنگام ادرار با دست روي ماهيچه ي PC را فشار وارد كنيد تا جريان ادرار قطع شود. ماهيچه اي كه براي قطع ادرار استفاده مي شود، ماهيچه ي PC است.
حركت دادن آلت
با انگشت اشاره خود قسمتهاي مختلف ماهيچه ي PC را فشار دهيد تابه جايي برسيد كه به هنگام فشار آن، آلت نعوظ يافته ي شما حركت كند و بالا و پايين برود. اين قسمت همان ماهيچه‌ي PC است.
همانطور كه بيان شد به منظور كنترل انزال بايد ماهيچه ي PC را تقويت نمود. ماهيچه‌يPC با انجام تمرينهايي مشخص به مرور تقويت مي‌شود و علاوه برتأخير در انزال، توان كنترل آن را به افراد مي‌دهد.
تمرين در سه سطح ابتدايي، مياني و پيشرفته طراحي شده اند ،كه هر سطح حداقل يك ماه طول مي كشد. با يادگيري و انجام اين تمرين ها مي توانيد به مرور انزال خود را كنترل نماييد.
تمرينهاي PC براي سطح ابتدايي (PC Exercises for Beginners )
تمرينهاي زير بسيار ساده، اما مؤثر و مناسب هستند. اين تمرينها شما را براي تمرينهاي سطح مياني آماده مي سازند. اين تمرينها را به مدت يك ماه انجام دهيد.
قطع جريان ادرار ( Urine Flow Pause)
هرگاه كه به توالت مي رويد و مي خواهيد ادرار كنيد، با نگه داشتن ماهيچه ي PC جريان ادرار را قطع كنيد وتا آنجا كه مي توانيد آن را نگه داريد. سپس مجدداً آن را رها كنيد تا ادرار آزادانه خارج شود. در هر بارتوالت رفتن، 5 مرتبه اين كار انجام دهيد.
فشارهاي سريع بر PC مرحله ابتدايي ( Quick Clenches)
به مدت 10 ثانيه ماهيچه‌ي PC را تند تند فشار دهيد و رها كنيد .(منظور اين است كه فرد با 1 يا 2 انگشت دست خود ماهيچه PC را تند تندبه سمت داخل بدن فشار داده و رها كند به طور مثال: در هر 10 ثانيه حدوداً 40 بار مي‌توان به ماهيچه PC فشار آورد). بعداز آن10ثانيه فاصله بندازيد (استراحت كنيد) و دوباره عمليات بالا را طي 10 ثانيه انجام دهيد دوباره 10 ثانيه استراحت و براي بار سوم اين عمل را انجام دهيد. بعد از اينكه 3 دفعه 10ثانيه‌اي تمرين را انجام داديد، حالا30 ثانيه استراحت كنيد و يكبار ديگر تمام مراحل بالا را مجدداً تكرار كنيد.
بعد از اتمام نوبت دوم براي نوبت سوم هم آن عمليات را انجام دهيد كه در جمع 9 دفعه تمرين را شما انجام داده ايد. كل اين عمليات را يك بار صبح يكبار بعدازظهر و يك بار هم شب (يا هر زماني كه شما فرصت داريد) بايد انجام دهيد نتيجه اينكه طي 24 ساعت شما در 3 نوبت هرنوبت 9 بار جمعاً27 دفعه تمرين فشار10 ثانيه‌اي را به مدت يك ماه ادامه دهيد. ضمناً به ياد داشته باشيد اين تمرين ها بسيار آسان و سريع انجام مي شود و زمان زيادي از شما صرف آن نمي‌شود مثلاً در هر وعده صبح يا بعد از ظهر يا شب در هر كدام از اين اوقات تنها 4 دقيقه براي اين تمرين وقت لازم است.
حركت دادن آلت
هنگامي كه نشسته يا ايستاده‌ايد، سعي كنيد با فشار آوردن به ماهيچه‌يpc آلت خود را حركت دهيد. چنانچه لخت باشيد، مي توانيد حركت آلت خود را ببينيد، به ويژه اگر آلت در حالت نيمه نعوظ تا نعوظ كامل باشد. البته براي اين تمرين نيازي نيست كه لخت شويد يا اينكه به نعوظ برسيد. هنگامي كه در خانه يا محل كار خود نشسته ايد، مي توانيد اين تمرين را انجام دهيد و با فشار ماهيچه ي pc آلت خود را حركت دهيد. در هر بار فشار تا آنجا كه مي توانيد ماهيچه ي pc را در حالت فشار نگه داريد و بعد آنرا رها كنيد. اين تمرين را هر چند بار مي خواهيد در طول روز انجام دهيد.
براي يادگيري سطوح مياني و پيشرفته اين تمرينات، مي توانيد به كتاب راهنماي كامل زوجين در رابطه همسرانه مراجعه كنيد.
براي اطلاعات بيشتر در مورد انزال زود رس به كتاب هاي زير مراجعه فرماييد:
الف. مشاوره جنسي و زناشويي، نوشته علي اسلامي نسب، از انتشارات نسل نوانديش؛
ب. درمان هاي جنسي، نوشته علي اسلامي نسب، از انتشارات نسل نوانديش.
موفق باشید.