با سلام

من یک سوال در مورد تطهیر کف اتاق داشتم.
کف خانه ما از سرامیک می باشد ، به جز ۲ اتاق که چوبی میباشند.
یک مدت پیش یک قطره خون کف یکی از اتاقها چکیده بود.
من با یک دستمال خون را پاک کردم به گونه ای که هیچ اثری از خود خون و یا حتی رنگ آن باقی نماند.
سپس با یک طی خیس کل کف آن اتاق و اتاق های دیگر را طی کشیدم.

با مطالعه سایت شما متوجه شدم که مثل اینکه با این کارم نه تنها نجاست رو در کل کف آن اتاق پخش کردم بلکه کل کف اتاق های دیگر را که با آن طی کشیدم، را هم نجس کردم.
حتی چون ما با پای خیس (مثلا بعد از حمام) از روی کف این اتاق ها به روی فرش یا مبل یا تشک رفتیم الان همه آنها هم نجس شدند.

1- چون من در آلمان زندگی میکنم و اینجا قالیشویی یا جای مشابهی نیست، امکان شستن کل فرشها و مبلها و تشک ها با آب کر و تطهیر آنها برای من اصلآ مقدور نمیباشد من باید چه کار کنم؟

2- شستن کف اتاق ها هم با آب کر تقریبا غیر ممکن یا بسیار مشکل میباشد. مخصوصا که کف ۲ تا از اتاق های ما چوبی میباشد و درصورت ریختن آب روی آنها آب به طبقه پایین نفوذ کرده و منجر به خرابی کف اتاق ما و سقف واحد طبقه پایین میشود. با این شرایط کف اتاق ها را چه کار باید بکنم؟

3- تکلیف نمازهایی که در این مدت خواندیم چه میشود؟ آیا باید دوباره خوانده شوند؟

با تشکر از کمک شما.

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
خواندن دوباره نماز ها لازم نيست. و فرش و مبل و تشك نجس نيستند فقط جايي كه خون ريخته بوده نجس است و بقيه كف اتاق هم پاك حساب مي شود. بله اگر يقين داشته باشي كه تي با تري سرايت كننده به جاي نجس كشيده شده و بعد باهمان تري سرايت كنند به جاي ديگر كشده شده آن جا هم نجس حساب مي شود.
براي شستن جاي نجس از كف اتاق بعد از برطرف كردن عين نجس كافي است كه مقداري آب روي جاي نجس ريخته شود همين كه آب به جاي نجس رسيد و از آن جا رد شود محل نجس پاك مي شود. ولي بايد آب را با پارچه و مانند آن جمع كنند و دوباره آب ريخته و جمع كنند. بنابراين مثلا جاي يك قطره خون را بعد از پاك كردن خون مي توان با يك استكان آب شست و فورا آب را جمع كرد. در اين صورت هم جاي نجس شسته مي شود و هم تخريبي ايجاد نمي شود. البته اگر چيزي با ادرار نجس شده باشد با آب قليل دوبار بايد شسته شود.(1)
پي نوشت:
1. آيت الله خامنه اي، اجوبه الاستفتائات، سوال 98.
موفق باشید.