میخواهم جادو یاد بگیرم

باعرض سلام و خسته نباشید من میدانم یاد گیری جادو حرام است اما میخواهم هرجور شده جادو را یاد بگرم لطفا راه یادگیری جادو را بگویید زیرا اگرهم شما نگویید من از راه های دیگر که میدانم و تحقیق کاملی کرده ام وارد میشوم اما این راه ها که تحقییق کرده ام واقعا حرام است ، اما بنده باید جادو یا حدقل نیرویی را مثل جادو که به همین اندازه قدرت داشته باشد را یاد بگیرم یا مرتازی را پس واقعا خواهش میکنم که راه یاد گرفتن شرعی نیرویی مانند جادو یا مرتازی را که نیروی واقعا زیادی مثل جادو دارد را به من یاد بدهید ((خواهش میکنم نگویید که چنین نیرویی نداریم زیرا بنده در این مورد تحقیق کرده ام و میدانم وجود دارد حتی ایت الله های بزرگ از ان بره مند هستند)) واقعا خواهش میکنم کمکم کنید که برای یادگیری ان که به راه حرام کشانده نشوم و از راه شرعی به ان برسم
به امید روزی که امام مهدی (عج) ظهور کند و به تمام اسرار پی ببریم.
یامهدی (عج)

پاسخ: 

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
پرسش گر گرامي همان طور كه مي دانيد در اسلام به كار بستن سحر و ياد گيري آن حرام است .
از آيات و روايات به دست مي آيد كه راه يادگيري سحر و جادو ارتباط با شياطين و ارتباط با اجنه و ملائك و آموختن علم مخصوص سحر و جادو وجود دارد چنان چه قرآن در توصيف مردمان زمان حضرت سليمان(ع) مي فرمايد: (يهود) از آنچه شياطين در عصر سليمان بر مردم مى‏خواندند پيروى مى‏كردند، سليمان هرگز (دست به سحر نيالود و) كافر نشد، لكن شياطين كفر ورزيدند و به مردم تعليم سحر دادند ( نيز يهود) از آنچه بر دو فرشته بابل" هاروت" و" ماروت" نازل شد پيروى كردند، (آن ها طريق سحر كردن را براى آشنايى به طرز ابطال آن به مردم ياد مى‏دادند) و به هيچ كس چيزى ياد نمى‏دادند مگر اينكه قبلا به او مى‏گفتند ما وسيله آزمايش شما هستيم، كافر نشويد (و از اين تعليمات سوء استفاده نكنيد)... (1) در اين آيه به دو روش يادگيري سحر اشاره شده است يكى از طريق تعليمات شياطين در عصر سليمان، و ديگرى از طريق تعليماتى كه بوسيله هاروت و ماروت دو فرشته خدا در زمينه ابطال سحر به مردم داده بودند.
و نيز از احاديث بر مى‏آيد كه سحر و جادو علم ويژه اي دارد كه انسان مي تواند از طريق يادگيري آن علم كارهاي ساحرانه اي را انجام دهد چنانچه در روايتي فردي از امام صادق (ع) سؤال كرد كه: مرا خبر دهيد از سحر كه اصل آن چيست و چگونه ساحر مي‌تواند كارهاي عجيبي كه وصف مي‌نمايد انجام دهد؟ حضرت فرمودند: سحر اقسامي دارد: 1ـ يك نوع آن به منزله پزشكي است، همچنان كه پزشكان براي هر مريضي دوايي پيدا كرده‌اند، علم سحر هم براي هر سلامتي مرَضي و براي هر عافيتي، آفتي و براي هر معنايي حيله‌اي، چاره انديشي كرده‌اند. 2ـ نوع ديگري از سحر، تردستي و سرعت در عمل و چشم‌بندي است. 3ـ نوع ديگر از سحر آن است كه راه جلب شيطان از راههاي خاص و كمك گرفتن از آنان توسط دوستان شيطان انجام مي‌شود. آن فرد سؤال كرد: شياطين از كجا سحر را آموخته‌اند؟ امام فرمود: «از همانجا كه اطباء طب را آموخته‌اند بعضي از راه تجربه و بعضي از راه علاج.(3)
با توجه به مطالب مذكور باز حكم شرعي آن حرمت است كه مورد اتفاق همه علماست و هر نوع آموزش، يادگيري، استفاده از آن و پرداخت پول در قبال آن حرام است.
جوان عزيز! ما نمي دانيم براي چه مي خواهيد سحر و جادو ياد بگيريد، ولي توصيه مي كنيم خود را مبتلا به كار حرام نكنيد،البته در اسلام راهي براي قوي شدن نفس هست كه مشروع و جايز است و همه علماي بزرگ نيز از اين راه استفاده مي كنند ،و آن تقواي الهي است ،انسان با تقوا و دوري از همه گناهان و انجام همه واجبات و ارتباط و با خدا و ترس از او ،كم كم مقامات بالايي به دست آورد ،و حتي جلوي سحر ساحران را با يك دعا بگيرد. انبياء بزرگ مانند موسي و سليمان و .. كه با ساحران مبارزه كردند و سحر آن ها را باطل كردند ،با سحر اين كار را نكردند همان طور كه در آيه بالا خداوند مي فرمايد سليمان (از طريق به كار بستن سحر )كافر نشد ،بلكه در اثر تقوا و عبادت روح خود را قوي كردند و خود را محبوب خدا ساختند و با درخواست از خدا اين سحر ها را باطل كردند.
عمر خود را در اين راه هاي باطل هدر ندهيد و سعي كنيد در مسيري كه خدا براي همه ما تعيين كرده يعني بندگي و عبادت قدم برداريد و خداوند از ما همين را مي خواهد و هدف از خلقت ما عبادت و بندگي ما است، نه رفتن به سراغ علومي كه خداوند از آن نهي فرموده است: « و ما خلقت الجنّ و الانس الاّ ليعبدون،»: من جن و انس را نيافريدم جز براى اينكه عبادتم كنند ( و از اين طريق تكامل يابند و به من نزديك شوند). هدف آفرينش هستي و جن و انس، عبادت خداوند است.
پي نوشت ها:
1. بقره (2)، آيه 102.
2. ناصر مكارم و ديگران، تفسير نمونه، نشر دارالكتب الاسلاميه، تهران، 1362 ه.ش، ج1، ص371.
3.علامه مجلسي، بحارالانوار، موسسه الوفاء، بيروت، 1404ه.ق، ج10، ص170.
4. ذاريات، (51) آيه 56.
موفق باشید.