با سلامو خسته نباشید
لطفا سند روایت زیر را برای من بفرستید.ممنونم
حضرت علی علیه السلام می فرماید مرغ خوک پرندگان است! ما مرغ نمی خوردیم!"

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
اگر چنين حديثي وجود داشته باشد، بايد عباراتي از آن را براي ما بفرستيد تا يافته و راجع به سند و مضمون آن تحقيق كرده و جواب دهيم.
ما حديثي به اين مضمون نيافتيم و به نظر هم نمي رسد كه چنين چيزي صحيح باشد. زيرا در روايات پرندگاني كه درنده و گوشت خوار نباشند و به هنگام پرواز بال مي زنند و چينه دان دارند، حلال شمرده شده اند و بعض پرندگان مثل طاووس از مسوخ شمرده شده و حرام گشته اند و روايتي كه مرغ حلال گوشت را مثل خوك (كه نجس العين است) بشمارد نيافتيم و به نظر چنين تمثيلي در غايت بعد است.
شايد هم منظور شما روايت زيرا باشد كه در كافي و ديگر كتب حديث با سند زير آمده است:
راوي (سياري) گويد:
الْكَافِي، عَنْ أَحْمَدَ عَنِ السَّيَّارِيِّ رَفَعَهُ إِنَّهُ ذُكِرَتِ اللُّحْمَانُ بَيْنَ يَدَيْ عُمَرَ فَقَالَ عُمَرُ إِنَّ أَطْيَبَ اللُّحْمَانِ لَحْمُ الدَّجَاجِ فَقَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع كَلَّا إِنَّ ذَلِكَ خَنَازِيرُ الطَّيْرِ (1)
نزد خليفه دوم بوديم و بحث در مورد گوشت پرندگان بود كه او گفت بهترين گوشت ها گوشت "دجاج" است. امام علي در ردّ او فرمود: نه چنين است ، بلكه دجاج به منزله خوك پرندگان است.
اين حديث از لحاظ سندي ضعيف است. چون مرفوع است و افراد سند معلوم نيستند.(2)
در همين باب حديث ديگري هم آمده كه دجاج را خوك پرندگان خوانده كه سندش صحيح و معتبر است. (3)
علامه مجلسي در بيان وجه شباهت "دجاج" با خوك گفته به جهت خوردن كثافات است كه اين پرنده هم مثل خوك كثافت مي خورد. (4) و ادامه مي دهد:
غالب روايات بر كراهت گوشت "دجاج" دلالت دارد و ممكن است اين كراهت مربوط به دجاج نجاست خوار باشد كه استبراء نشده( و مدتي (سه روز) از نجاستخواري اش جلوگيري نكرده باشند)، باشد. زيرا با استبراء اين كراهت بر طرف مي شود. (5)
پي نوشت ها:
1. كليني، كافي، تهران، اسلاميه، 1363 ش، ج 6، ص 312.
2. مجلسي، مرآه العقول، تهران، دار الكتب الاسلاميه، 1363 ش، ج 22، ص 134.
3. همان، ص 133 حديث اول.
4. مجلسي، بحار الانوار، بيروت، الوفا ، 1404 ق، ج 62، ص 5.
5. همان.
موفق و موید باشید