سلام _ با آرزوی توفی الهی
لطفا به سوال من پاسخ دهید .
بنده 29 ساله هستم و 1 بچه 1 ساله دارم . همسر بنده هم 29 ساله است . مدتی است که خواهر زن بنده به طور غیر متعارفی به من نزدیک شده و ابراز صمیمیت میکند . او 19 ساله است . من به خاطر خدا خودم را از او دور نگه میدارم . اما خانم بنده میگوید چرا او را تحویل نمیگیری . خواهر زن من به من دست میزند و شوخی های بدنی میکند اما مطمئنم در دلش چیزی مثل خیانت و این حرف ها نیست ولی من از شیطانی که در کمین است میترسم .به نظر شما من برای اینکه خانمم فکر نکند با حضور خواهر زن خود در خانه خود مشکلی دارم، من هم به خواهر زنم ابراز احساسات لفظی بکنم و با او شوخی بکنم به طوری که شاید دست من به بدن او بخورد اشکالی از نظر شرعی دارد . من او را مثل خواهر خودم میدانم و هیچ نیت شومی نسبت به او ندارم . آیا او همچنان به من نامحرم است یا اینکه برای راضی کردن خانم خود میتوانم تا حدی با او شوخی کنم ؟ و این که آیا لمس کردن بدن او اگر خدای نکرده با احساس شهوت همراه باشد حکم شرعیش چیست ؟ آیا همسر من به من حرام میشود . تشکر از لطف شما

پرسش گر گرامی دست زدن به بدن نامحرم و شوخی فیزیکی با او حرام و از گناهان کبیره است. اگرچه چیزی در دل خواهر خانم تان نباشد. این نوع رابطه اصلا به صلاح شما و ایشان نیست و در آینده با این روند حتما دچار مشکلات بیشتر خواهید شد. کاری که قبلا می کردید یعنی دوری از این نوع شوخی ها را حتما ادامه دهید. این نوع شوخی ها و صمیمیت و نزدیکی زیاد، کم کم باعث وابستگی می شود و حتی اگر الان همراه شهوت نباشد کم کم شهوت را به دنبال خواهد داشت.
رضایت و نارضایتی همسرتان نیز در این مورد مهم نیست، انسان نباید به خاطر رضایت مخلوق، خشم خالق را بخرد،
امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند«:َماأَعْظَمَ وِزْرَ مَنْ طَلَبَ رِضَى الْمَخْلُوقِينَ بِسَخَطِ الْخَالِقِ(1)
چقدر سنگین است وزرو وبال و عقاب کسی که در مقابل خشم خداوند و خالق دنبال رضایت مخلوق ها باشد.»
و شوخی با ایشان با این وضعیتی که الان دارید اشکال دارد، هم چنین لمس کردن بدن ایشان مطلقا و در هر حالتی اشکال دارد .این را از یاد نبرید که ایشان 19 ساله هستند و خیلی از خانم ها در این سن بچه هم دارند، یعنی کاملا ایشان بالغ هستند و این حرکات مهیج شهوت است. و نباید تصور کنید که با یک بچه و کودک شوخی می کنید.
و اگر چه با لمس ایشان،همسرتان بر شما حرام نمی شود، باید بدانید این رابطه اگر احساسی بشود زندگی فعلی تان را تحت الشعاع قرار می دهد و باعث خراب شدن آن می شود.
پی نوشت:
1. محدث نورى، مستدرك الوسائل، 18 جلد، مؤسسه آل البيت عليهم السلام قم، 1408 ه.ق، ج 12، ص 210.